fredag 22 juli 2011

major minus

Ibland tvingas man stanna upp och undra lite över vad det finns för människor egentligen. Jag vaknade nyss av ett väldigt obehagligt telefonsamtal. Funderar på om jag är för godtrogen ibland...
Eftersom jag har haft det ganska bra i mina 22 år, så har jag aldrig behövt söka en lägenhet. Nu är situationen ändrad och jag la igår in en boendesökan på blocket inför Kalmar. Jag vaknade som sagt nyss av ett samtal från ett dolt nummer med en person som önskade hyra ut ett rum. Han lät lite obehaglig, men vem gör inte det klockan 7 på morgonen? När han sedan undrade vem jag var, reagerade jag inget speciellt på det heller, man vill ju veta vem personen är som man kanske ska hyra ut sin lägenhet till. När han däremot undrade om jag gillade karlar och när jag senast fick något, då la jag på luren. Nu sitter jag här ensam i ett stort hus och är helt "övertygad" om att han står utanför fönstret. Varför finns sådana människor?

Inga kommentarer: