tisdag 3 augusti 2010

mer i förpackningen än vad det står?

Just nu förundras jag över hur mycket mjölk det kan rymmas i en 1 liters förpackning. Förslagsvis 1 liter antar jag. Just därför undrar jag hur det kan komma sig att jag ur en förpackning kan få mjölk till 3 koppar te, lite drygt 3 dl till gröt och sedan 8 dl till pannkakor. Är det bara jag som inte riktigt får ihop det?

Förövrigt har mitt humör gått upp och ner idag. På grund av diverse inställda planer blev jag oerhört rastlös och aningens ensam, tänkte bota detta med att gå ut och gå en promenad, mest bara för att iaf se lite människor. Tyvärr är en av de första personerna jag mötte en kvinna i 65-årsåldern, jag log lite småtrevligt mot henne och hälsade som jag gör ibland varpå följande saker hände:
Kvinnan: Känner jag dig?
Jag: Eeehm, neej....
Kvinnan: Nej, hälsa inte då!
Och sedan spottar hon på mina fötter och vänder sig om och går.

Jag vet att hon antagligen inte var helt frisk och att jag inte ska bry mig, men med tanke på att jag gick ut för att möta människor och slippa vara ensam med mina tankar var det antagligen det sista jag behövde. Vågade knappt le mot någon under resten av promenaden..

Fast när jag var och handlade nyss utspelade sig en desto roligare konversation mellan två små tjejer bakom mig.
Tjej 1: Det är kulare än kul! Kulast i världen!
Tjej 2: Ja!...fast inte kulare än gröna lund.
Tjej 1: Nej, DET är kul!
Då kunde jag inte hålla mig för skratt!

KÄRLEK

Inga kommentarer: