lördag 3 december 2011

keep shining on

Så var man åter i Göteborg. Den här gången blir det långhelg. Jag kom igår och åker inte förrän på tisdag tror jag. När man åker tåg hinner man ofta tänka väldigt mycket. Det har jag insett förr, men insåg det återigen igår. Den här gången var det kunskap jag tänkte på. Jag lyssnade på p3-dokumentärer hela vägen hem och bara älskar att lära mig massa nya saker som påverkat Sverige. När jag sedan inser att jag borde skriva på mina reportage och börja fixa med skolan är det inte riktigt lika roligt. Hur kommer det sig egentligen att påtvingad kunskap inte är lika rolig?

Ikväll är det i alla fall julfest, som vi väntat. Så roligt att träffa alla familjer och "extrasyskon". Ganska fantastiskt ändå att vi fortfarande håller ihop efter alla dessa åt. Konstigt bara att den är så tidigt i år. Då känns det som att det snart är julafton. 
Jag gillar att vara hemma!


KÄRLEK

Inga kommentarer: