torsdag 1 december 2011

When your still waiting for the snow to fall, doesn't really feel like Christmas at all

Man är sin egen lyckas smed heter det. Ibland känns det så rätt. Idag är det första december, i söndags var det advent, de har börjat pynta överallt i stan och allt är så fint. Ändå känns det så fel. Som att börja pynta inför påsk eller midsommar nu. Julen är det bästa jag vet, inte många som är så traditionsbundna som jag är. I år har det dock mest bara känts konstigt. För att vara mig är det därför väldigt ledsamt. Tills man gör något själv. Av den anledningen startade jag dagen med att titta på julkalendern, och den känns riktigt bra, som en äkta julkalender. Sedan gick jag ner och  köpte 8 chokladkalendrar, en till var och en i korridoren (ja pappa, och alla andra som undrar, jag är fortfarande fem år). Nu har jag precis avslutat ett lussebak. På söndag blir det ett riktigt hemma, men detta var i alla fall gott och trevligt. Julmusik i bakgrunden, och efter ett tag hela korridoren i köket. Dock saknas alla former av julpynt och annat som hör julen till. Men det kommer nog snart.
Imorgon bär det av till Göteborg igen, för julfest och allt annat roligt. Först ska det bara opponeras i skolan...
Just nu tror jag och hoppas, att även om man är sin egen lyckas smed så kan det man smider glädja andra samtidigt.

KÄRLEK

1 kommentar:

Emma sa...

Du är väl en riktigt glädjespridare du!