torsdag 10 mars 2011

i taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller

Framme!
Försöker fördriva tiden här i Åre. Peter och Wictor jobbar och slutar om 2 timmar, funderar därför på hur lång promenad jag vågar gå, med tanke på att jag inte har den blekaste aning om vart jag befinner mig.
Bussresorna gick bra, fosterställning är ju lite av min favorit, speciellt på hårda stolar. Lyckades nästan sova hela vägen mellan Mora och Östersund. Ett välbehövligt telefonsamtal med mamma och Clara hanns också med. Väl framme i Åre kände jag mig bara halvsmidig inne på Ica med alla saker, men en liten taxiresa senare sitter jag nu i stugan och väntar på att de ska sluta. Har fått i mig lite mat i alla fall och funderar som sagt på om jag borde gå ut och röra lite på mig. Får väl gå fram och tillbaka längs vägen om inte annat.
I helgen går ingen säker i Åre, så mycket kan jag säga. Skidbackarna väntar på oss och bara det att vara på svenskmark gör mig euforisk!

KÄRLEK

Inga kommentarer: