måndag 23 maj 2011

en solig dag i maj

Vilken fantastisk dag. Efter gårdagens 12 timmars arbete var jag och Emma lite sega imorse. Sedan begav vi oss i alla fall till en solig Galärpark med kladdkaka, grädda och smarties för att göra en tårta åt Timpa. Sedan var det solhäng i några timmar innan vi begav oss till grönan och den fantastiska grillbuffén. Det var galet, jag, Emma och massa mat. Så gudomligt got och samtidigt skönt att inte ha någon stress utan kunna äta helt i sin egen takt. Så att man får i sig allt man vill ha och lite till utan att bli så mätt att man mår illa. Men mätta och belåtna tog vi sen och vandrade hemåt, en helt fantastisk promenad genom ett soligt Stockholm då jag kände mig lite som en guide då jag pekade ut alla byggnader för Emma. På vägen hem hyrde vi i alla fall Stockholm boogie. En klockren film vi precis sett och som gjort att vi nu planerar att spendera många sommarkvällar uppe på Skinnarviksberget. Har även vart på sådär fnissigt humör idag att livet förlängts med många år. Tur att man kan ha så roligt åt så små saker.


KÄRLEK

Inga kommentarer: