måndag 2 november 2009

e

Vilken helg, massa människor och väldans roligt!
Igår åkte alla dock hem utom Anna och hon ska stanna en hel vecka, vilket är jättemysigt!
Ikväll har vi ätit pasta carbonara, tittat på tv (bland annat Ullared, vilket ska bli vårt nya favoritprogram, gissa vilka tragiska människor det finns) och så har vi haft det mysigt med ostar och kex.
Vi fick tillbaka hemtentorna som vi skrev på vårt så kallade "höstlov" idag, men jag missade tentagenomgången och var jättenervös innan jag skulle hämta mig tenta. Både Nathalie och Anders hade nämligen smsat innan och sagt att de fått underkänt och det var tydligen jättemånga fler som fått det. Vårt betygsystem just nu går ut på att man, om man får A till E är godkänd och Fx + F betyder omtenta. I våran seminariegrupp på ca 30 personer är det minst 7 stycken som fått underkänt och ändå skrivit jättebra tentor med jättefå kommentarer på vilket känns något oklart. Så som sagt, det var något nervöst att åka de nio våningar upp till expeditionen. Och jag klarade det! Jag fick i och för sig E, vilket är det sämsta godkännda, men jag slipper i alla fall göra omtenta och det känns så himla skönt!
Vet inte om jag borde vara glad egentligen, men jag är det ändå!
Kärlek

Inga kommentarer: