fredag 28 januari 2011

twinkle twinkle little star

Förlåt den oerhört dåliga uppdateringen, men min dator har gett upp. Får köpa en ny nästa tur till Sverige, lite segt. Tur dock att lönen kommer snart. Annars har jag haft en bra vecka. Lite segt utan skidåkningen, men var i backen ändå i tisdags (med skor dock) och fotade Edvin och Bertil när de åkte i parken. Riktigt roligt. Sen har det vart pizzabuffé på Peppes, jobb, chokladbollar och det vanliga koshänget.

Har förövrigt utsett mina bästa norska ord nu, som jag faktiskt använder. Unnskyld (ursäkta) används flitigt och är ett väldigt lätt ord. Håndklaer kommer inte lika naturligt, men används flera gånger om dagen då nästan alla gäster ska ha handdukar. Det bästa ordet är ändå kosligt (mysigt/gosigt). Passar in överallt!

Sedan har jag börjat kolla upp skolor inför hösten, just nu väger det mellan Göteborg, Södertörn i Stockholm och Linnéuniverstietet i Växjö. Får se vart jag hamnar, men sökas ska här göras!

Nu är det sovedags för imorgon är det jobb som vanligt!

KÄRLEK

3 kommentarer:

Emma sa...

Innerst inne hatar jag alla norska ord. Men kan tyvärr inte heller låta bli att använda kos! Jag saknar dig! Puss!

Pehå sa...

Julia, DU ær kos! :) <3
Nær kommer du hit då?

Frida sa...

hörde jag GÖTEBORG????!!! det är på tiden. ps saknar dig