tisdag 18 maj 2010

allting var ju enklare då

Vissa dagar kan jag sakna tryggheten från gamla dagar
Men det finns ingen som kan få dem tillbaka
Ibland vill jag återvända
Men det finns ett litet dilemma
Det känns som skorna börjar klämma och
Jag har får växtvärk jag måste lämna
Staden känns för liten

Man är tillbaka på mammas gata bland fotbollsmålen
Ungdomsgården, ungdomsåren det är då det slår en
Hur vi gick där och väntade, vad skulle hända
Tiden kom och gick och man kände sig allt för hemma
Alltför hämmad aldrig bländad av storstadens ljus dom är alltid tända
Nu har vi flytt har spridits för vinden
Födda på nytt drog och slog igen grinden
Ibland på tunn is, okända vatten
Du vet hur jag älskar när vi rusar genom natten
I en okänd taxi, i en okänd stad
Som magnetism en okänd lag
Om att vi måste vidare aldrig klara
Alltid på jakt och det fattas bara
En liten pusselbit och vi springer dit
Släpper tyglarna men minns alltid vägen hit

Inga kommentarer: