fredag 31 juli 2009

Sofia

Jag har den underbaraste grannen!
Sofia, 9 år.
Hon brukade hänga här hemma mest hela tiden förut, men sedan våran studsmatta skrotades och hon fick en egen har besöken blivit mer sällsynta. Därför var det desto roligare när hon knackade på dörren idag vid halv ett.
Nästan direkt gick vi in till Claras rum och satte oss i hennes stora säng. Där blev vi sedan kvar tills hon var tvungen att gå hem vi ca 6. Hon kan vara ett av de klockrenaste barnen som någonsin fötts. En av de första kommentarerna hon kläcker är "Jag ska göra slut med min pojkvän" clara undrar lite försiktigt om hon inte är kär i honom längre och får svaret; "Men hallå, han kan liksom inte ens stava till Katy Perry" (mamma eftersom jag vet att du läser här så kan jag förtydliga att det är en sångerska)
Sedan började vi diskutera Harry Potter och det kom fram att Sofia älskar Draco Malfoy och Bellatrix (onda) vilket ledde till att resten av dagen hade jag och Fritte kuddkrig med henne. Något som hon tyckte var väldigt roligt och hon lovade att komma hit varje dag resten av lovet för att leka med oss!

Kärlek

1 kommentar:

Frida sa...

haha det är så gött att släppa allt & bara prata om harry potter & ha kuddkrig! Påfrestande i längden, men om man är två 20-åringar mot en snart 10åring så har man ändå överläge att bestämma hahaha! :D