onsdag 21 januari 2009

"you are my life now"

Har precis sett Twilight, igen. Inte sett den lika mycket som Clara än, minst 5 gånger på bio är svårslaget, men kommer alldeles säkert se den igen ändå. Jag har suttit hela filmen igenom och funderat på varför jag tycker så mycket om den och vill se den ännu fler gånger, men kommer inte på något konkret. Antagligen för att den handlar om kärlek och allt som handlar om kärlek får mig att må bra. Fast det känns som att det är något mer, för att det är en spännande story kanske, för att det är något overkligt som ändå blir sant, för att Robert Pattinson är sjukt snygg samtidigt som han egentligen är lite ful, för att det är en film, för att den är dystert grå hela tiden och ändå på något sätt lycklig eller som sagt för att den handlar om just kärlek.
Oavsett vad det är så får den mig att bli glad och blir ett bra tidsfördriv. Om det är någon som mot förmodan inte har sett den så se den och om det är någon som kan förklara för mig vad det är som gör att jag älskar den så förklara, antagligen är det omöjligt och en blandning av allt ovan.

"And so the lion fell in love with the lamb"

3 kommentarer:

Anonym sa...

titta på alla de intervjuer om twilight som det finns, så vet du..
det finns ganska simpla förklaringar där också, så du kommer nog förstå du med...moho

Anonym sa...

jajaja kerläk rakt igenom på nått konstigt mainstream-sätt <3

Anonym sa...

MMmnu, maja var sa fralst! haha den borjar bra...