fredag 6 februari 2009

aussi

Saja!
Allt borjade med det varsta jag vet, att saga hejda. Jag sa hejda till alla de manniskor jag alskar mest av allt, aven om jag vet att vi kommer traffas om nagra manader sa var det jobbigt.
Flyg och sedan 8 timmar pa Paris flygplats, varldens trakigaste flygplats. Vi lyckades dock fordriva tiden med film, kortspel och powerwalks. Annars satt vi i samma fotoljer alla 8 timmar.
De tva sista flygningarna gick bra, vi sov mest hela tiden.
Sa landade vi antligen i Sydney, allt gick sa bra sa, alla tre fick till och med sina bagage. Nar vi sedan skulle kopa tagbiljetter stotte vi pa det forsta och hitille egentligen enda problemet, mitt ICA-kort fungerade inte, varken att ta ut eller betala med, pappa forsoker dock fixa det pa nagot satt nu. Jag drabbades dock lite smatt av panik. Sa kom vi till Funk House, ett akta backpackersstalle med en supertrevlig receptionist. Vi har bokat ytterligare 2 natter har. Vi at av den gratis frukosten och fick ett "battre" rum an vi bokat p.g.a. nagon felbokning. Nu har vi bade kyl och tv pa rummet, aven om tv-utbudet ar samst. Vi gick runt lite i stan innan vi vid tolv-tiden var tillbaka pa rummet for att ta en liten powernap, den blev 8 timamr, vi vaknade 8 gick upp och lagade pasta med tomatsas for att sedan ga och lagga oss igen, nagot hetlagade sa att saga. Igar gick vi upp vid 7 och akte till bondi beach, helt underbart! Aven fast vi smorjde in oss med solskydd 45 hela tiden sa ar jag rod idag, det gor dock itne ont vilket ar bra. Nar vi kom hem igen sa somnade vi i ytterligare 4 timmar och den tankta utekvallen blev ytterligare en kvall pa rummet innan vi somnade vid 12. Idag skall jag och anna turista i Sydney medan Martina skall kolla jobbsaker.
Sa nu fick ni en liten uppdatering.
Jag saknar alla darhemma supermycket och ahr inte riktigt kommit in i backpackerlivet an, sa det ar litejobbigt, men blir nog snart battre.
Ha det bast JAG ALSKAR ER!

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad var det jag läste, ÅKTE ni till bondi? herregud dit GÅR man ju, ni e då lata ;)

Julia sa...

hahahaha! Jam\jamensan, vi akte. Tankte ga forst men det var inte vart det. for langt med martinas skoskav.

Anonym sa...

herregud, vi gick med skoskav, hunger, hetta, utan karta (vet ju hur bra de gick) ni är då inga ricktiga backpackers :p