tisdag 10 februari 2009

Home Brand

Aaah, va lycklig jag var idag. Hade aldrig trott att man kunde bli sa lycklig av att handla mat. Jag och Anna var inne i Sydney idag for att ga pa Sydney Aquarium med Ida:) Det va sa roligt att traffa henne och akvariet va jattecoolt. Nar vi sedan skulle tillbaka hit till Bondi igen, dar vi nu bor, sa skulle jag och anna handla med oss mat och gick till varan favoritaffar Woolworth. Dar finns det basta market nagonsin, Home Brand. Vi handlade 1 kg pasta, en stor burk tomatsas, champinjoner, linser, ett jattepaket med choclate chip cookies och 100(!) plaster for 50 kronor! Forstor ni hur lite pengar det ar. Nu bara alskar vi att handla mat, det har vi iof gjort enda sen vi hittade Home Brand for nogra dagar sedan, men nu var jag pa riktigt glad nar jag satt pa bussen hem. Tankte att ni skulle fa veta det.
Annars ar livet bra har i regnet. Vi va som sagt inne i Syndey idag och det var supertrevligt. Vi flyttade ut hit till Bondi igar, en liten miss att det regnar, men annars ar det mycket mycket mysigare har. Trevligare hostel och allmant trevligare omgivning. Traffade en jatteharlig tant igar nar vi var inne i en secondhand affar, hon gjorde varan dag, LATT! Lite bitter pa sig sjalv men alskade alla unga tjejer som kom in for vi var "sa langa, smala och snygga". Hahaha!
Vi vet dock itne riktigt vad som hander i framtiden, vi bor har tills pa fredag och hade tankt att aka till Melbourne sen, men som sagt det brinner dar sa vi far se. Tar en dag i taget sa att saga.

Det avr det for nu! Jag saknar er!
KARLEK!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart med lite uppdatering ifrån dig!! Home Brand låter underbart :D!
Nu hoppas jag på att dom inte kommer vägra släppa in oss i landet pga alla bränder :S Det hade varit oerhört tråkigt =/
Annars åker jag om 19 dagar och det lär inte bli helt fel!! :D
Ta hand om dig och fortsätt att ha det underbart!
Älskar dig <3<3<3

Anonym sa...

Julia det låter underbart!
jag har i och för sig bara backpackat under tre veckor men man vänjer sig ganska snabbt vid sin ryggsäck, man kan ju se den som en enda stor walk in closet, med syftet att man faktiskt kan stå i den.
i alla fall, det låter som att ni har det toppen!
och ta vara på er!

Hälsa alla där nere!
Kram!

Anonym sa...

Mat är förbövelen bland det bästa jag vet! Så rätt att det vekrligen kan göra ens dag!

Saknar dej jättemycket, Ha det GRYMT och sola åt mej!

Älskar dej, PUSS!