lördag 16 maj 2009

att överleva kyla

Klockan är ett och jag sitter här i min säng och tinar mig själv. Har precis kommit hem från Adrian, han fyllde 20 idag och bjöd därför in oss på massa mat och gott. De hade fixat hur underbart som helst och hans föräldrar va supergulliga där de gick runt och såg till att alla trivdes. Även om jag hade ätit middag hemma innan jag gick dit så lyckades jag trycka ner lite av buffématen. Vi satt ute ända tills nu och det är svinkallt. Om man dock rörde på sig, satt inlindad i filtar, drack te eller satt nära den härliga inframvärmen lyckades man överleva kylan ganska bra. Dock hann jag frysa skallen och tårna av mig de 300 metrarna jag var tvungen att gå hem. Jag älskar när folk har kalas nära där man bor.

Annars idag har jag lunchat med pappa, gottgottgott! Sedan körde han mig till klippan så tog jag en härlig promenix därifrån hem till Dannie för att diskutera livet och iprincip lyckas övertala henne att flytta med mig till Stockholm till hösten. Peppen är här på det och det skulle verkligen vara hur roligt som helst. Från Dannie gick jag hem och sedan till Konsum där jag mötte pappa och vi inhandlade kvällens middag, RÄKOR! Ååååh vad det var gott! Något annat går inte att säga.

Imorgon springer pappa och Hedda varvet så jag och Frida ska minsann sitta vid Älvsborgsbron och äta Ben & Jerry-glass och heja på dem. En tradition det tåls att hålla fast vid.

Kärlek

Inga kommentarer: