fredag 29 maj 2009

student igen

I förrgår var det dags igen, och trott eller ej, men det var nästan lika roligt den här gången. Polhem tog studenten!
Det började med att jag och Frida tar båten till Lindholmen vid 12. Väl framme bestämemr vi oss för att smita in på skolan och vara ungefär lika härligt uppspelta som alla studenter. Träffade alla härliga gamla lärare och bara gick runt och insöp stämningen. När klockan blrjade närma sig ett smet vi ut på skolgården och knödde oss längst fram så vi kunde se utspringet, precis som förra året var Sp3g den räjvigaste klassen!
Därifrån cyklade vi upp till Götaplatsen och såg alla flak, vi bestämde att vi ska hyra ett flak något år och bara åka runt för att återuppleva gamla minnen. Åkte sen genom hela stan för att gå på olika studentmottagningar. Har nu för första gången i mitt liv varit i Bergsjön, jisses vad långt bort det ligger.
Åkte vid halv 10 med Alexander in till stan och sen var det studenfest på Parkan hela natten lång! Den roligaste dagen på länge. När jag kom innanför dörren 5 igår morse var fötterna lagom möra men leendet var fortfarande fastklistrat i ansiktet och jag komemr antaligen spendera en majkväll på parkan resten av mitt liv.

KÄRLEK!

1 kommentar:

frida sa...

och nästa år följer jag med hela vägen <3