måndag 4 maj 2009

Ensam

Nu ar jag helt sjalv. Aven om jag bara ar det i en dag, sa reser jag just nu sjalv.
De andra lamnade mig imorse for att aka till Brisbane. Kandes jattetrakigt att saga hejda. Jag vet att vi kommer ses om en vecka igen, men vi ar verkligen som en familj har nere nu och det kanns konstigt att inte traffas varje dag. Nagot som gor det annu trakigare ar att jag vet att den har resan snart ar slut.
Jag pratade med mamma och pappa haromdan och de undrade om jag verkligen vill aka hem nu. Jag har funderat pa den saken ocksa och insett att ja det vill jag. Jag har sett allt det jag vill i Australien nu och om jag vill aka till nagot stalle igen sa ar det for kallt dar nu, borjar ju bli vinter har nere. Och overlag verkar det vara varmare hemma an har nu sa det ska bli skont.
Jag vill fortsatta resa, men inte nu. Den har resan borjar narma sig sitt slut och om nagot ar far jag borja pa en ny resa istallet.
Det allra trakigaste ar att inte kunna borja prata med vem som helst som man stoter pa. Har ar alla vanenr med alla och alla ar sa sociala att det kommer bli lite trakigt att komma hem och inte skaffa nya vanner i varje gathorn. Missupfatta mig ratt for jag langtar verkligen efter alla hemma och det ska bli sa himla roligt att traffas igen, men jag kommer sakna backpackerlivet.

Idag regnar det lite smatt och darfor tankte jag att jag skulle ga och kolla i lite affarer, men sedan tittade jag pa min flygbiljett och sag att jag bara fick ha ett handbagage istallet for mina planerade tva. Det innebar lite problem da min vaska ar smockfull och jag maste borja rensa. Jag kommer aven fa ha pa mig alla mina tjocka klader, varmt! Menmen, det ar sma smallar man far ta.
Jag ska aven ta och boka hostel. Synd bara att de som ligegr narmast Mia och Mirrhe ar de dyraste. Jag ska forsoa hitta nagot dock, men maste sitta pa natet hela tiden for det da anna tog med sig sin LonelyPlanet hem. Loser nog snart anda.

Vi ses JATTESNART!
KARLEK!

1 kommentar:

HEDDA sa...

Jag har en uppdatering jullebulle.
sätt dig ner för det blir tungt.
förbered dig på det värsta.
andas djupt.
det är okej att gråta.

Sorbet har lagt ner.