onsdag 6 maj 2009

nastan hemma

Nu hanger jag har i Sydney och kanner mig nastan som hemma. Sydney ar mitt andra hem den har resan. Nar jag satt pa bussen in till stan igar fran flygplatsen blev jag jatteglad. Det kanns skont att vara i en storstad igen ocksa.
I sondagskvall efter att ah spenderat en hel dag sjalv at jag middag med varan skottska van Grant. Och sen gick jag tillbaka till mitt gamla hostel eftersom han och hans van Omar ocksa bor dar. Vi motte aven Sofi och Madde dar. Umgicks med dem tills det var dags att ga tillbaka och sova. Det innebar dock ytterligare ett jobbigt farval. Jag hatar det verkligen och aven om jag vet att vi kommer traffas antingen i goteborg i december/januari eller i glasgow nagongang sa ar det sa langt dit.
Igar flog jag iaf hit och efter att ha slangt in min vaska pa rummet gick jag direkt ut pa stan och motte mitt alskade mirrehdjur. Jag och Martina gick runt med tjocktrojor och allt eftersom det ar kallt har och pratade om allt vi har gjort de senaste tva manaderna. Vi insag aven att det ar sjukt vad fort tiden har gatt. Sag aven hennes och Mias lagenhet, som de delar med 4 indier. Ligger jattebra till. Sedan traffade vi tva aussivanner till dem pa kvallen innan jag trott gick hemmat.

Vaknade imorse och traggalade mig ur sangen in i duschen och drar pa varmvatten pa den mesiga lilla stralen. Precis nar jag ska schamponera haret dock sa knacker det till i nacken och nu har jag gatt runt hela dagen med varldens varsta nacksparr. Kan inte rora pa huvudet alls. Ja, ni vet ju hur det ar att ha nacksparr, tank da att ni har den varre graden. Sa just nu kanns inte kvallens utgang sa lockande, men vi far se. Bara tva natter kvar har innan jag satter mig pa planet hem. Kanns sa himla konstigt, men ska bli ganska skont. Jag langtar verkligen efter svensk var nu.

KARLEK

1 kommentar:

andy sa...

oj nackspärr, det hade jag också för typ två väckor sedan, inte så kul nej...