söndag 23 augusti 2009

Sthlm

Ojojoj vilken första helg! Coldplay, storhandling, cykeltur och gosigos!
Vi åkte alltså upp i fredags och det var en härlig biltur med hela bilen full av saker. Alla fick ha varsin liten väska utom jag som hade 5 STORA och 3 tavlor.
Kom upp vid 8 och gick då och storhandlade, jag passade på att slänga med det mesta jag kan behöva som storpack pasta, ris, köttbullar m.m.
Igår peppade vi inför konserten och gick på stan. Hela familjen var här och såklart Fritte och Anna också. Åt supergod lunch och sen åkte vi hem till Annas lägenhet på söder där vi tog en fördrink på hennes takterrass, helt sinnessjukt vilken utsikt! Sen åkte vi alltså till Stockholm stadio och väntade på att Coldplay skulle börja. Vi hade ingen aning om vilket förband det skulle vara och gissa om extasen var där när vi insåg att det var White Lies! Mitt och Frittes nya favoritband! Helt sinnessjukt, förra gången vi såg dem var det WL och The Killers och nu var det dem och Coldplay, det går inte ens att beskriva!
Konserten var iaf jättebra och Coldplay är så himla mysiga!
Idag har vi gått en jättelång promenad, ända från Blockhusudden och hem hit, ca 8,1 km. Efter det var det dags för de andra att packa in sig och bege sig hemåt Götet igen, det känns lite konstigt tycker jag och jag vill att de ska stanna här, men jag vet att vi snart ses igen och att jag kommer få det roligt här.
Efter att de hade åkt satte jag och Frida oss på varsin cykel och cyklade till universitetet, mest för att se hur man skulle cykla och hur lång tid det skulle ta, men det var så himla fint väder så det en superfin cykeltur. Jag kände mig jättepepp inför morgondagen, men nu känns det lite läskigt igen. Tänk om jag missat något eller inte vet vart jag ska eller något liknande? Jag vet att det mest är nonsens, men kan inte låta bli att tänka så.
Nu på kvällen har vi iaf tittat på Batman begins och ätit middag! Spännande att flytta hemifrån, men det känns bra att jag har Frida med mig här den första veckan!

KÄRLEK

1 kommentar:

Kim Nordlund sa...

Vet du vad som mer är himla bra? Att du kan komma hem när som helst, när du vill, för jag väntar på dig! Saknar dig raring!