torsdag 1 oktober 2009

att åka tåg

Att åka tåg är något jag själv skule anse mig vara mästare på. Speciellt intercity mellan Göteborg och Stockholm, om inte hela vägen så till Hallsberg. Jisses vad många gånger jag har åkt det. Och på senare tiden allt fler gånger själv. Nu har jag dock kommit på nya sätt att förgylla mina resor. Antingen tittar jag på film på datorn, men det drar så mycket batteri, så då kan man plugga...
Idag hade jag dock varken plugg eller någon bra film. Istället har jag jobbat på min allmänbildning och lyssnat på massa p3-dokumentärer och nu har jag en liten paus och får användning av det mitt härligaa mobilabredband, det är allt bra fantastiskt! Även om det loggar ut lite då och då här i skogen. Men nu är det bara 1½ timma kvar och sen är jag HEMMA! Göteborg i 10 dagar, woho!
Innan jag åkte idag hann jag dock ta en liten promenix till slottet för att titta på världens snyggaste högvaktare! Johan ska gå i veckan nu, natt hela helgen... tyckte lite synd om honom, men han klagar inte så då ska inte jag göra det. Även om jag alltid är stolt över mina kära syskon så blir man ibland lite extra stolt.
KÄRLEK

1 kommentar:

Kim Nordlund sa...

Du kommer hem - JIPPIE! Ses nästa vecka? Oplanerat nog är jag ju i Lund hela helgen...