måndag 5 oktober 2009

"Jag vill också bli smart, då vinner man TP" - Pehå

Nu ligger jag här i min säng och lyssnar på p3-dokumentären om Stig Bergling. Jag vet att jag är jättemycket efter, men bättre sent än aldrig som jag brukar säga och oj vad jag har blivit mer allmänbildad den senaste veckan.
Jag bara pumpar dokumentärer om det ena och det andra. Har hittills lyssnat på dem om: Lasermannen, Polismorden i Malexander, mordet på Olof Palme, finanskrisen, om Raoul Wallenberg, Trustorhärvan, Norrmalmstorgsdramat och nu lyssnar jag som sagt på den om Stig Bergling. Jag lär mig jättemycket, framförallt lär jag mig mer om sådant som jag bara kunde lite om innan. Dessutom har jag fått hela min kära familj att bli intresserade och de har också börjat lyssna nu.
Jag vill helt plötsligt bli undersökningsjournalist istället eller kriminalare. Får se lite vad som händer...
KÄRLEK

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hela familjen är väl att ta i.. snarare att du håller oss vakna med "ÅH, JA NU SKA JAG LYSSNA PÅ DOKUMENTÄÄÄÄÄR!!!"hahaha

Julia sa...

Fast både Clara, mamma och pappa ska lägga in det hos sig, så det är väl bara du som inte vill...

Unknown sa...

p3 dok, är bääääst!!!