torsdag 25 augusti 2011

I am small, I am needy

Det verkar inte bättre. 2 dygns konstant magont och ett läkarbesök senare är det alltså konstaterat. Magkatarr it is! Men jag har fått piller, jag äter fil och bananer, jag är ledig från jobbet och jag har jättetråkigt. Så förhoppningsvis blir det bättre snart. Får inte stressa bara. Stress har vart lite av mitt ledord det senaste året. Eller kanske inte just själva stressen, bara den jobbiga oförmågan att inte kunna slappna av.
Och det är det som gör att jag just nu sitter fast i en ond cirkel. Stress kan tydligen leda till magkatarr, vilket innebär att jag måste vila och inte göra saker, detta leder dock till en ännu värre stress och mer magont osv. Hur ska jag få stopp på det? Eller rättare sagt, hur ska jag lära mig att slappna av och inte börja klättra på väggarna av rastlöshet?

KÄRLEK

Inga kommentarer: