söndag 28 augusti 2011

new lipstick

Får lite aussi-feeling av att vara här. Man lagar mat i det allmäna köket och "slåss" om kastruller och spisen, man ses och diskuterar fester och framförallt så ser man på film tillsammans i korridoren. Trevligt och nostalgiskt.
Annars har jag och Ida vandrat runt i stan och tittat lite vart som ligger vad. Mitt rum ligger tydligen mitt i stan, men porten såg väldigt mystisk ut så är spänd inför morgondagen. Ida får följa med för att se till att allt är som det ska. Har även gjort mitt studentkonto, betalat första hyrorna och hittat vägbeskrivningar. Har insett att en ny cykel måste införskaffas.
Tänk att jag faktiskt ska börja skolan imorgon, journalistik och allt. Min dröm sedan 10 år... Sjukt!
Men jag saknar allt Stockholm lite, har dock bokat mina biljetter till helgen. Ser ut som att buss- och tågresorna blir många och långa de närmsta veckorna. Det får det vara värt! nu ska vi dricka te och titta på Batman!

KÄRLEK

Inga kommentarer: