måndag 28 december 2009

Måndagen den 28 december

Idag har det vart en bra dag, en riktigt bra dag till och med.
Det började med att jag gick upp och var riktigt utsövd. Första gången på riktigt länge som jag verkligen kände mig pigg när jag vaknade.
När jag väl gjort mig iordning och ätit var det bara att sätta sig i bilen ut till Arendal, dags för att övningsköra. Första gången på ½ år och 8:e gången sammanlagt, därav att jag inte riktigt kommit ut på stora vägar än. Fast efter idag känns det hoppfullt, det gick faktiskt riktigt bra och nästa gång kan det nog bli lite mer trafikerade vägar.
Efter det begav det sig hem till mitt Mirrhedjur, även framtida sambo, och det var så mysigt att ses igen. Vi packade ihop hela hennes rum, eller vi började packa ihop det iaf. 20 år i tre flyttlådor och en väska full med kläder. Vi peppade, skrattade, pratade och åt. Jag längtar så mycket till våren.
Nu sitter jag och tittar på dagens hockeymatch på Ullevi. Vill verkligen vara där, men tv:n får fylla sin funktion och det är antagligen varmare och inte lika trångt, men vilken känsla.
Imorgon blir det åter till Mirrhe innan jag ska fika med Linnet och sen en traditionsenlig filmkväll med DFJNARL. En riktig höjdarvecka har jag framför mig!
KÄRLEK

2 kommentarer:

Anonym sa...

That is good description of today, you are improving as today I am writing for the first time on your blog.

Mirrhedjuret sa...

JAG ÄLSKAR DIG AGDA!
din berit
always and
always!