torsdag 31 december 2009

Mitt 2009

Nu ska det sammanfattas, ett händelserikt år har gått och jag gör som Pehå och samlar bilder och lite text i ett inlägg.
Januari: Allt började med att fira nyår tillsammans med mina bästa vänner och en mysig middag. Morfar fyllde 80 år och det skulle firas. Jag slutade jobba på MS, vad skönt det var då men jag saknar det faktiskt lite nu. DEF hade avskedsfest och drog på långresa som startade i Asien.
Februari: AUSSI! Jag, Mirrhe och Anna åkte till Australien. Bondi, Home Brand och blekhet. "En skönhet klär i allt, även smittkoppor"! Vi mötte upp med Ida och Alex och lämnade Sydney och Mirrhe bakom oss för att dra in till flugorna och värmen i mitten av landet. Alice Springs och Ayers Rock! Efter det begav vi oss till Melbourne där vi bodde på ett skabbigt hostel och glömde våran husgud Darin...
Mars: Vi stannade kvar i Melbourne någon vecka innan vi begav oss till Mouroupna och hälsade på Josh. Tillbaka till Sydney och en båttur där vi såg alla kändishus. Vi lämnade Alex och Ida och åkte till Byron Bay, resans höjdpunkt så långt. Jag och Anna adopterade även Martin som fick bli våran son under de närmsta tre veckorna. Underbar strand i Byron, mycket party, återförening med familjen Gödh, Anna fyllde 20 och våran kärlek till Home Brand blev bara större och större.
Vi åkte därifrån till Surfers Paradise och träffade Bea, firade hennes 20-årsdag och var på världens mest patetiska barrunda. Vi hann även med ett besök i Brisbane och IKEA.
April: April har vart årets mest händelserika månaden. Översvämning, evakuering och kareoke i Noosa, Fraser Island med sura tyskar och glada amerikaner och australiensare, scooteroo-åkning i Agnes Water och segling i Whitsundays, paradiset på jorden! Den månaden jag tycker mest om på hela resan.
Maj: Cairns! Sista stoppet på resan, och det underbaraste livet en backpacker kan leva. Det var en mängd nya kompisar så som Grant och Kutt Ut, partyn, sol och gamla tanter. Jag saknar Australien och jag saknar Cairns.
I maj var det dags att åka hem och fira studenter i flera veckor!
Juni: Frida fyllde år, det firades med BBQ på hennes terrass Midsommar firades hos Kim! Vi åkte till Peace and Love och hade en underbar festival, "Göteborgs elit" var med, hobbypolitiker och mustascher Hemma igen var det sommar och sol, vilket ledde till att de flesta dagarna spenderades i Saltholmen. Jag hann även med att åka till Sthlm för att hälsa på mormor och morfar.
Juli: Ytterligare en underbar och händelserik månad. Jag, Emma, Sara och Fritte drog till Hultsfred där vi såg The Killers (delad första plats på bästa konserter jag sett), träffade underbara halmstadvänner och prisade våran husvagn då det regnade konstant. Vi var på Marstrand, jag fyllde 20 och la familia åkte till Kroatien på solsemester. Det var bad, skratt och kvalitetstid!
Augusti: Augusti inleddes med U2 på Ullevi, underbart! Jag och Pehå hade årets födelsedagsparty! Det ska bli tradition. Jag åkte med Linn till hennes land och sedan blev det Långetorp.
Efter det tog jag det stora steget och flyttade hemifrån! Jag tog mitt pick och pack och flyttade till den kungliga huvudstaden. Spännande och roligt! Frida, Peter, Jens och Pehå var uppe för att gå på Popaganda och vi hann med smultronvin, ösregn, cykelpoliser, Lykke Li, MGMT och min underbara takterrass
September: HÅKAN! Det var först Håkan på Grönan och sedan på Liseberg. Frida kom upp en gång till och vi cyklade till mormor och morfar och hann gå på skansen.
Oktober: Jag fortsatte plugga och hälsa på mormor och morfar stup i kvarten. Hann trots det med en långvisit i Göteborg där Kim firades med 80-talskalas. Robin kom och hälsade på och vi var på fotboll. Sedan blev det Halloween och hela lägenheten fylldes med kompisar. Pumpa införskaffades med skratt, bio tre gånger på en vecka och utklädnader!
November: Vi hade tjejhelg och jag hade tenta! Party, familjesked och mysmiddagar. Jag var med om ett SJ-äventyr och spenderade 6 timmar på ett x2000. Jag och Nathalie var ute och partade, vi bakade och tittade på film. Den bästa månaden den här hösten tror jag..
December: Inleddes med cocktailparty hos Peter. Sedan Begav jag mig tillbaka till Stockholm där det blev snökaos, som jag måste säga att de klarade av klart bättre än Götet. Trodde att jag skulle komma hem till ett grönt Göteborg (det såg ju då ut när man tittade på musikhjälpen (månadens drog)), men tji fick jag! Lagom när jag kommit ner slog det till och började snöa här. Vi åkte till Liseberg och tog årets julkort, spenderade även massa kvalitetstid med min bästa kompis och familj. En supermysig jul och nu är det nyårsafton!
Om nästa år blir hälften så bra som detta är jag nöjd! 2009 är nämligen svårslaget!
Gott nytt år och kärlek i mängder!

3 kommentarer:

Patricia sa...

Superbra sammanfattning! Roligt!

Anna Hermansson sa...

weee vilken rolig grej! bilden på mig från liseberg på mig är ju väldigt charmerande...

Julia sa...

Va roligt att ni gillar det :) Ooja, Anna en av de snyggare faktiskt<3