söndag 26 april 2009

Cairns

Stora shoppingdagen!
Egentligen var det tankt att stora shoppingdagen skulle infinna sig igar, da vi km med nattbussen hit till Cairns.
Tyvarr blev det inta sa da det visade sig att det var Anzacday har, nagot man tydlige firar valdans mycket. Sa nar jag och Anna klockan 7 pa morgonen fraar varan recaptionist vart alla affarer ligger svarade han att allt tydligen skulle vara stangt. Och det var det, till och med Woolworths var stangt. Vad gick fel? Vi som har lagtat sa mycket efter Wollie och lite HomeBrand mat. Vi fick misann vanta ytterligare en dag visade det sig. Sa igar gick vi pa marknad och tittade pa lite fstliga parader, sedan sov vi ltie middag da bristen pa somn de senaste dagarna borjade ta ut sin ratt. Innan dess tankte vi dock ta en lite promenad till gratis mat, den lilla promenaden blev dock en tva timmars promenix och en subwaymacka istallet. Varmt var det ocksa skall tillaggas. Men sen fick vi gratis mat pa kvallen istallet, da det ingar i hostelpriset (det ar anda det billigaste hostelet vi har bott pa). De andra tjejerna bor ocksa dar, sa igarkvall lekte vi pa den stora lekplatsen som ligegr mittemot, som en liten fest var det.

Idag daremot ar det den stora shoppingdagen. Dock blev den itne sa stor som jag hoppats pa. Bade Cotton on och Supre ar mycket smre har an overallt annars, sa de affarerna far jag ta i Sydney istallet. Men jag har kopt tva jattefina klanningar, och blivit nagra hundra kronor fattigare. Jag trostar mig dock med att de fortfarande var billigare att handla dem har an hemma. Shoppinglogik ar alltid lika bra.

Nu slutar jag snart skriva har om ingen kommenterar ltie om vad som hander darhemma.
Jag saknar er iaf och snart ses vi.
Karlek!

2 kommentarer:

andy sa...

var bor ni?

Julia sa...

pa caravella 149 backpackers:)
man far gratis middag och det ar relativt billigt anda.