lördag 4 april 2009

sicket aventyr

SHIT!
Forst, forlat for att jag inte skrivit pa lange. Fanns inte sa mycket att skriva innan och de senaste dagarna har jag inte haft nagot internet, darfor blir det ett harligt inlagg nu.

Vi akte alltsa fran Surfers Paradise och det ackliga rummet till Brisbane nagon gang i slutet av forra veckan. Det var jag, Bea (som kom till Surfers, grymt roligt), Martin och saklart Anna. Brisbane var ingen hojdare, men vi bodde pa ett hostel lite utanfor sa vi spenderade mest tid dar och det var grymt trist. Fast sa forra tisdagen gjorde vi en valdigt rolig utflykt. Jag, Anna och Bea gick upp vid 8 for att aka in till stan och darifran satta oss pa tag och buss for att efter en och enhalvtimma komma fram till IKEA!!
Det var sa underbart, jag riktigt kande hur gladjen spred sig och det stora leendet satt fastklistrat i ansiktet under hela besoket. Vi gick direkt in i shoppen och blev helt till oss nar vi sag all god svensk mat. Sjalvklart at vi kottbullar och sen lite almondytarta pa det:) Nar vi gick runt och blev sugna pa att inreda var det inte annat an att man blev lite smatt patriotisk och langtade hem. Det var det vart! Innan vi akte hem koptes det godis, ballerina, kaviar och hardbros. Ni forstar inte hur gatt det var.

I onsdags var det en sorglig dag, da sa vi hejda till vara kara tonarsson som nu har spenderat 3 veckor med oss, Martin akte namligen till Bali. Efter det sa vi hejda till Bea och sa satte jag och anna oss pa bussen hit till Noosa.
I torsdagsmorse kom en snubbe och hamtade oss for att ta oss ut pa varan tre dagars kanotpaddling i noosa nationalpark. Allt var sa trevligt sa, men nar vi kom till ett camp dar vi skulle packa om vara saker och lagga dem i vattentata tunnor borjade det regna lite smatt. Det ledde till att alla kopte sig varsin poncho, sa aven jag och anna. Jag lyckades dock gora sonder min direkt och fick en av varan "guide". Vi satte oss i en bat som skulle ta oss ut till ett informatonscenter dar vi skulle fa vara kanoter och borja paddla. Det regnade dock mer och mer och nar vi antligen kom fram sa osregnade det verkligen sa vi vantade inne pa centret. Halften av gruppen akte hem med guiden da de insag att det skulle fortsatta vara sa daligt vader hela helgen, men vi stannade sjalvklart kvar.
Efter nagon timme da det verkligen oste ner regn och blaste sa sjukt mycket blev det lite uppehall och vi begav oss ut i kanoterna. Vi borjade paddla och regnet aterkom, man insag efter 10 minuter att det inte var nagon idee att forsoka skydda sig for det regnade sa mycket. Vi paddalde pa i nastan 3 timmar och jag kan inte beskriva hur det var. Jag har aldirg sett sa mycket regn i hela mitt liv och nar det borjade aska blev jag till och med radd, men overlag var alla pa valdigt gott humor. Vi kom sa till sist fram till campingplatsen och var da en grupp pa 13 genomblota manniskor utan guide eller nagot. Vi gick runt och undersokte lite och insag att det aldrig skulle ga att satta upp ett talt sa vi bestamde oss for att paddla tillbaka till infocentret och sova dar pa natten. Lagom nar vi tomt kanoterna pa allt vatten kom dock vara "guide" och sa att nationalparken stangt pa grund av allt regn och att vi maste aka med dem tillbaka for att det skulle bli alldeles oversvammat. Pa de 30 minuter de tog oss att packa ihop vara och en annans grupp saker sag vi verkligen hur vattnet steg, det gar inte att forsoka beskriva.
Vi satte oss alltsa i baten och akte in mot land, det var dock fullbokat overallt och vagarna var stangda pa grund av regnet sa de senaste tva natterna har vi varit evakuerade i en seglingsklubb. Det hade lackt in i annas tunna ocksa sa allt henens var blott och det kan hande att ipoden och hennes kamera ar trasiga. Vi har tittat pa film, spelat kort och bara suttit i tva dygn. Vi har sovit pa liggunderlag med alla fuktiga klader pa oss och det har vart ganska trist faktiskt. det kom dock folk och hjalpte oss, till exemple fick vi massa torra handdukar att torka oss med sa det var bra. Det later dock varre an det var, aven om det vart grymt trakigt sa har vi haft trevligt. Blivit vanenr med tva jattesnalla svenska tjejer ocksa.
Nu ar vi iaf i sakerhet och det regnar bara lite.

Maste logga ut, men allt ar bra och jag ska snart skriva igen. Ska spendera ett par dagar har i Noosa med resten av Gbg-ganmget som kommer senare idag.

Jag saknar er verkligen!
KARLEK

1 kommentar:

andy sa...

ja asså ikea var typ höjdpunkten på hela resan! helt klart! Och sen tycker jag det låter rätt kul med översvämmningen och de, värsta coolt ju :D fast tråkigt såklart för det är ett coolt ställe