måndag 6 april 2009

noosa

Har i Noosa fortsatter regnet att komma, dock i mycket mindre mangder nu. Nagra smaskurar lite da och da, garna nar vi ar som langst fran hostelet, men vi ar ju vana vid regn nu sa det ar lugnt. Det dar med att vara brun nar man kommer hem kanns mer och emr som ett skamt. Om jag kollar bilder hemifran kanns det som att ni ar lika bruna/brunare sa det ar bara att glomma, vi har dock roligt anda.

Vi bor hela ganget pa samma hostel nu, forsta gangen sen vi motte Frida, Dannie, Peha, Emma och Malin i Byron som vi bor pa samma hostel. Det blir valdigt mycket gaende fram och tillbaka mellan rummen:)
Det ar hur mycket svenskar som helst har, hela hostelet ar fullt av svenskar och det sjukaste ar att i Noosa av alla stallen har jag mott personer jag "kanner" sen innan. En tjej fran Polhem som jag jobbat med bade pa gothia cup och frolunda sjukhus, en kille som har agtt antingen bade pa polhem och pavelund, Edith (Hannahs kompis) och en till tjej som jobbat pa MS. Varfor har av alla stallen? Antagligen for att det ar ganska litet.
Det ar aven roligt att mota upp med andra manniskor som man sett pa andra stallen, man gor liksom samma saker nastan samtidigt sa man borjar prata och moter sa mycket roligt folk.

Vad gor vi da? I lordags slappade vi pa dagen och var sedan ute pa hostelet pa kvallen, det va riktigt party faktiskt och vi hade valdigt roligt. Nar det sedan vankades efterfest sa gav jag, anna och frida upp, men da alla skulle vara pa fridas och deras rum sov hon inne hos oss. Det gick faktiskt valdigt bra att sova tva mannitkor i den lilla sangen. Igar gick vi till stranden och satte oss pa nagra stenar och tog massa festliga kort. Vi gick runt litegranna tills regnet kom och sedan spenderade vi resten av dagen pa hostelet. Det var kareoke pa kvallen sa de andra (jag va bara med pyttelite) sjong Mr Jones med Counting Crows. Nar alla andra ville ga och sova var jag och Fritte fortfarande jattepigga sa vi bestamde oss for att ringa Nicki. Det var sa grymt roligt att hora hans rost igen, tva manader ar en lang tid. Vi pratade med honom i sakert en timme innan jag till sist gick och la mig.

Vaknade alldeles for tidigt imorse men lyckades somna om och gick upp vid halv 10. Vi gick till stranden idag igen och det var supervarmt och skont, iaf tills vi kom upp ur badet da blev det gratt och sa smaningom sjalvklart regn. Vet inte vad som hander mer idag, men troligtvis en innekvall iaf. Spenderas antagligen pa de andra tjejernas rum med resten av svenskarna ( de bor tre svenska killar pa deras rum).

Vi bokade alla resor igar sa nu har vi datum for allt. Kanns bra.

Nu ska jag ga och ringa min kara familj!
KARLEK

Inga kommentarer: