torsdag 24 juni 2010

sommar och sol

Igår var lite av motsatsernas dag. Det började med att jag och morfar åkte till Sigtuna för att hälsa på mormor där hon befinner sig på en gård för människor som har någon form av svåra sjukdomar, typ cancer eller kol. Det var väldigt fint och mysigt, men samtidigt lite sorgligt att se vad som kan hända när man blir gammal och skruttig.
Efter det åkte vi hem till Malin och Björne och åt middag, supergott. När jag sedan satt på tunnelbanan in till stan smsade Calle och frågade om jag ville möta upp dem ute och fira att de var klara med den här kullen av värnpliktiga. Det slutade med att jag och dessa, cirka 20, militärer först hängde på Fridays och sedan på Berns. En mycket trevlig kväll!
Idag hade vi bara öppet till 18 på jobbet, aningen oklart, men alla var så nöjda så. Nu ska jag ut och leta blommor för att kunna göra en blomsterkrans tills imorgon.

KÄRLEK

Ps. Till er som har GP och inte har sett det än så är Johan med på någon av de sista sidorna. Festligt! Ds.



Inga kommentarer: