torsdag 10 juni 2010

varför man ALLTID ska dubbelkolla

För er som har vart med länge så har jag alltid vart tjejen med koll. Det är jag som vet vilka alla är, när vi börjar, vart vi ska vara och den mest onödiga av faktan. På senare tid har detta stegvis förändrats och nu blir jag nästan lite rädd för mig själv. Jag tappar bort lappar, koder och småsaker hit och dit, de kommer visserligen alltid fram till sist, men innan dess är det med panik i blicken jag rusar runt och letar. Men nu! Jag har för ett bra tag sedan skaffat mig en almnacka för att jag ska kunna skriva upp vilka tider jag jobbar och när jag har tid att umgås med folk. För säkerhetsskull kontrollerar jag denna mot mitt riktiga schema ibland för att vara på den säkra sidan, och tur är väl det...Enligt min almnacka och mig själv ska jag sluta 23 på lördag, jag slutar 17. Nästa vecka trodde jag att jag skulle jobba onsdag, torsdag och fredag. Jag ska jobba måndag, onsdag, fredag och lördag. Hur kan jag ha skrivit så fel?! Men jag kan till mitt försvar säga att måndagen blev jag inringd extra, så det är inte konstigt att det inte stod med, men resten.
Av detta har jag lärt mig att jag ska städa mer och sortera mina saker bättre och sen ska jag alltid dubbelkolla mitt schema. Det måste bli ordning och reda igen, inte okej att skrämma sig själv så.

Det värsta att jag fortfarande har koll på all den oviktiga informationen, vilka personer är, vad de gör och allt annat jag inte borde kunna. Dessvärre tycker jag att den faktan är roligare att ha än all viktig så jag antar att min hjärna trivs ganska bra ändå.

KÄRLEK

1 kommentar:

andy sa...

haha men, du har fortfarande låååååångt kvar till mig när det gäller att glömma/tappa/eller överhuvudtaget minnas saker, så du kan va lugn :p