söndag 15 mars 2009

Livet AR Ett Party!

Living the dream...

Saja, tillbaka vid dotan efter nagra dagar utan. Men vilka dagar.
Forst var vi ju i Sydney och spenderade tiden framfor tv:n eller i parken tillsammans med Martin, Mia och Mirrhe. Vi hittade aven en kille fran Mora pa varat hostel som nu kommer hit, vi pratade om alla underbara Morastallen (det du pappa).
I torsdags iaf sa satte jag, anna och martin oss pa nattbussen till Byron Bay. Kunde sova mycket mer den har gangen da jag och anna fick tva saten var och knde ligga ner och sova, ibland ar det bra att vara kort.
Sa kom vi hit och mottes av....regn, surprise! Det gjorde dock inget da vi spenderade dagen i varsin soffa for att sova bort trottheten. Nar vi sa smaningom vaknade var de mycket battre vader och vi gick pa den underbara stranden in till sjalva Byron, det tar oss ca 15 minuter att ga pa stranden in. Val inne gick vi runt i lite affarer och Martin kopte nagon form av brada som man aker i strandbrynet med. Sedan storhandlade vi ocksa, hade till och emd en kundvagn vi fick lagga allt i. Mat for flera dagar, det blev mycket pengar, men samtidigt skont sa slipper man ga in varje dag och handla.

Gjorde inte sa mycket pa kvallen utan somnade for att nasta morogn vakna av vackarklockan som ringde 9. Da gick jag upp for att ga ut och springa 45 minuter poa stranden och sedan ta ett morgondopp i de underbara vagorna. Det var det harligaste pa lange. Sedan vackte jag de andra och vi at frukost innan vi spenderade flera timmar pa stranden. Det gar inte ens att beskriva med ord hur underbart det ar och hur roliga vagorna ar.
Nar vi trottnade till sist gick vi de fa metrarna tillbaka till hostelet och gjorde pannkakor och spenderade nagra timmar pa hostelet innan vi gick in till Byron for att ga ut pa kvallen. Vi hamnade efter ett festligt stalle som heter Cheeky Monkey, dar blev det mycket dansande och nar de sedan stangde vid 3 sa var det bara att vandra hemat pa stranden. Jag och Anna konstaterade ett x-antal ganger att det inte blir sa mycket battre an sahar. Helt stjarnklart var det ovanfor oss ocksa.

Idag vaknade vi och gick till stranden direkt. Pannkakor till lunch och sedan en liten middagslur. Nu ar vi inne i Byron igen och ska snart tillbaka till hostelet dit Maria, Emma och Malin har kommit. Sjukt roligt!
De andra kommer till sydney idag ocksa, sa kommer traffa dem om 1 vecka. Ni anar inte hur mycket jag langtar.

Forresten! En av de roligaste nyheterna i helgen: jag ska pa U2! YAAAAY! Tack ni dar hemma som fixat biljetter.
Sitetr och lyssnar igenom alla melodifestivalenlatar nu, vet inte vad jag ska saga om vinnaren, aven om de andra inte ar mycket battre antar jag.

Jag saknar er! KARLEK!

2 kommentarer:

Anonym sa...

LTD!!! Säger ju att byron är nice, är jobbigt att läsa dock, vill tillbaka bara :(

Oj upp och springa, det var bra gjort, så ambitiösa var jag och nicke också, eller aah, vi tänkte vad det iaf...

Anonym sa...

AHhh snart kommer jag till er! Öh, hur mycket räknar ni en dagsbudget på? och vad kostar hostelet i Byron? Ska bli s nice att ses igen! puss