måndag 20 september 2010

Hur?

Så sitter jag här i sängen igen och har sådär obeskrivligt svårt att motivera mig till att packa det sista. Svårt att motivera mig till det mesta faktiskt. Känner mig hopplöst uppgiven. Inte bara på grund av gårdagens alla farväl utan framförallt efter valresultatet. Undrar hur jag ska lyckas emigrera i fyra år. Jag har precis suttit och spanat in valresultaten i de olika kommunerna och kliar mig själv i huvudet när jag ser resultaten i nästan alla, framförallt i Skåne. Hur kan SD tillåtas komma in. Aftonbladets kampanj Vi gillar olika och Lars Ohlys sminkbojkott är de två sakerna som gläder mig just nu. Varenda statusuppdatering på facebook igårkväll och imorse har handlat om missnöjet över SD:s "intågande" i riksdagen. Ilskan på pubkvällen och i landet igår gör mig glad, men hur blir det om några veckor. Jag hoppas att kampen emot dessa "politiker" fortsätter även om en vecka, en månad, ett år, fyra år. Vi måste fråga oss hur detta kunde ske och vad som kan göras. Det blir onekligen en intressant mandatperiod de närmsta fyra åren, jag vet inte om jag ser fram emot det...

Nu måste jag packa, mamma hämtar på centralen. Cedergatan here I come!

KÄRLEK

Inga kommentarer: