onsdag 15 september 2010

och så finns det de personerna som föds utan hjärna

När jag och Emma låg och tittade på O.C igår kväll ringde ett okänt nummer till min mobil och när jag svarade utspelade sig följande konversation:

- Hej det är Julia!
- Hej, mitt namn är Jonas Gardén och jag ringer från Karolinska sjukhuset.
- Okeej...
- Det är så att vi har din pappa här och han mår inte så speciellt bra alls, du måste komma hit.
- Pappa?!?! Min pappa?Kontrollera stavning
- Ja, han är här och mår inte bra.

Jag hoppade upp ur sängen och panikade!

- Okej, vad ska jag göra? Hur ska jag göra? Hur tar jag mig dit?
- Jadu, just nu försöker vi få tag på någon. Låt mig kolla lite.
- Mamma är i Genéve. Hur tar jag mig dit? Säg!
- Jag ska se, vänta.
- Okejokejokej!
- Nej, vänta lite nu... Hahaha, jag skämtar ju bara! Det är ett skämt. Blev du stressad nu?

Då la jag på.
Hur kan man göra så? Sen när är det roligt att skrämma livet ur någon och skämta om sådana saker? Jag blev jättearg samtidigt som mitt hjärta gick i ultrarapid. Var tvungen att ringa hem och kolla så att allt var bra med pappa och det var det sannerligen, skönt!

KÄRLEK

6 kommentarer:

Linn sa...

sämsta skämtet någonsin. det är sådanna människor som röstar på SD

Anonym sa...

Sjuk människa.

Julia sa...

Jag vet! Jag blev så arg att både Johan och Emma fick lugna ner mig..
SJUUUUK!

Anna Hermansson sa...

VA??? DUM I HUVUDET!! Har du ingen aning om vem det var? Skulle kunna tänka mig att det var en kille som gillar dig men inte vet hur man tar kontakt. Misslyckad kille!!!

Frida sa...

Haha älska annas teori! Sjuuuukt människa, stackars dig min vän...

Anonym sa...

Om detta händer igen ska du ringa din telefon operatör. Dom kollar upp skyddat nummer, vilket leder till att du kan få fram deras riktiga nummer. Där av så är det bara och polisanmäla :)