onsdag 3 mars 2010

Hemma!

Jag är hemma!
Är väldigt exalterad och inte speciellt trött. 6 timmar på tåg (ja, det var 1 timma försenat, surprise) kan nog bidra till det. Jag har hunnit läsa om svensk politisk historia under 70- och 80-talet, lyssna på p3-dokumentärerna om massmorden i Falun och Tjörnbrokatastrofen och sova. Har även ätit en hel del och stretchat mina vader som var något möra efter gårdagens strapatser.

Skolan idag var inget vidare, var där tidigt och läste de lite drygt 300 sidor vi skulle ha läst tills idag och svarade på de tre frågorna som vi hade. Dessvärre svarade våran lärare själv på alla frågor och jag skulle tydligen sitta på massa annan kunskap som vi inte har lärt oss för att kunna yttra ett ord. Jag tycker inte att det är så speciellt smart, de är bara de riktigt smarta som har pluggat massa innan eller är extremt mycket mer allmänbildade än mig som faktiskt kan komma med något. Känner mig lite korkad, men inser att jag inte är ensam utan har 95% av klassen med mig. Däremot var det roligt för jag hamnade i en bra grupp till grupparbetet vi ska göra. Linda, Simon och Rebecca från förra seminariegruppen. Skönt!

Nu skall jag dock glömma skolan lite och bara umgås med alla underbara människor och ha ytterligare en underbar helg.
KÄRLEK

Inga kommentarer: