fredag 5 mars 2010

jag har tråkigt

Jag har väldans tråkigt, så tänkte härma Fritte och samtidigt lära mig lite om mig själv. Läs den som orkar :) 


Du heter: Julia
Smeknamn: Julle, Jullebulle, dottersonen, Julie,  Jules, minifoppa m.m
Låt som du lyssnar på när du är ledsen?  Oj, allt möjligt. Sad Eyes med Josh Rouse eller något glatt!
Vad tror folk om dig? Om de känner mig vet jag nog inte vad de tror, o de inte känner mig tror de nog att jag är konstig.  
Stämmer det? Ja, jag är konstig. Men på ett bra sätt tycker jag :)
Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är snäll och mitt födelsemärke precis under vänstra ögat.
Brukar du skratta för dig själv? Ooja! Väldigt ofta, mest framför datorn eller på bussen. Det är roligt!
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:  "Yepps! Det är bra hoods :) Skoj att vara hemma?" Från Johan Gadd.
Var bor du? Hemma, var ligger det någonstans? Just nu hemma i götet, men annars på Kungsbrostrand i Sthlm.
Trivs du där: Jajamensan, när jag är här trivs jag bäst här och när jag är i Sthlm trivs jag bäst där.
Äger du några Converse: Ja, ett par nya låga vita som bara väntar på att få användas och ett par rödblommiga.
Brukar du bli för full: Det beror på, inte jätteofta. Man kan ha roligt ändå, men ibland så!
Är du allergisk emot något: Disney-badskum och sen är jag ju laktosintollerant också, men det går ganska bra det!
Hur svarar du i mobilen Det beror på vem som ringer, om det är någon okänd svarar jag trott eller ej med "Hej det är Julia", om någon annan ringer säger jag haaallå och om Fritte ringer är det "Meeera KÖTT!"  
Antal timmar sömn inatt: 6 eller 7, halvsov sista timmen innan jag gick upp.
Sov du ensam: Ja, hade inte ens brum med mig för han är i sthlm.
Brukar du komma i tid: Ooja, ofta lite tidigare. Jag hatar att komma sent!
När mår du bra: Mest hela tiden! Det är så tråkigt att må dåligt.. Men mest mår jag bra i Göteborg och emd alla mina kompisar och med min familj. Och när jag är på konsert!
När blev du fotad senast: För cirka 3 timmar sedan, med Peters polaroidkamera. Min drömkamera!
Hur känner du dig nu: Mätt, uttråkad med pepp inför kvällen och helgen.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart, jättetråkigt. Förut hade jag som mål att alltid ha något färgglatt, det går inte så bra alla gånger. Fast på sommaren går det bättre och nu har jag faktiskt lite vitt och rosa också :)
Vad tycker du om fötter: Jag avskyr fötter, det är jätteäckligt!
Vad saknar du: Värme! Pehå, Dannie, Olle och Jöran och alla de kompisar jag inte hunnit träffa än, men ska träffa senare under helgen. 
Hade du en bra kväll igår: Ja, jättebra! Umgicks med Robin först och sen min familj och sedan tittade jag på oklar tv och film :)
Favoritdryck på morgonen: Te, alltid! Sen sitter varm o'boy med grädde fint också.
Rakar du benen: Ja! Fast mer på sommaren än på vintern, då är det ändå ingen som ser. 
När brukar du oftast gå och lägga dig: Alldeles för sent, men sen är jag ju som piggast efter klockan tio på kvällen. Något min mamma fått lida av alldeles för många gånger eftersom det är då jag ska komma och berätta om mina dagar och allt annat onödigt blaj jag lägger på minnet. 
Är du blyg? Nej, inte direkt! Jag gillar människor :)
Sysslar du med någon idrott: Jag går på mina pass och sen dansat jag runt en hel del för mig själv också. 
Vill du hellre ha mail än brev: Brev, det är så mycket mysigare. Fast om det är bråttom och tekniskt vill jag ha det på mail. 
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Jag tror på att man kan bli kär i någon snabbt, men första ögonkastet är lite svårt.
Har du spytt offentligt: Alldeles för många gånger. Om man är liten och åksjuk spyr man på diverse båtar, flygplan och bussar. Men det var ett tag sedan nu. 
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Ha skjorta, springa, prova hur det känns att ah muskler och vara den bästa pojkvännen i världen.
Är du nöjd med ditt liv: Ja, det tycker jag! Hade inte skadat om jag hade vunnit på lotto, men jag har faktiskt inget att klaga på alls! Jag har kompisar, familj, tak över huvudet och en skola att gå till.
Är du bortskämd: Alldeles lagom bortskämd :)
Vad gör du i morgon: Försöker se till att jag träffar Johannes, Acke och Linus på förmiddagen, fikar med Johan på eftermiddagen och äter middag med Anna & Ida innan vi går ut.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Inte så speciellt mycket alls, bara när jag är i gbg. När man köper mat slösar man inte!
Vad längtar du till? Jag slipper vinterjackan, får ha mina converse och blir brun!
Har du bra vänner och äkta vänskap? JA! Jag är väldigt priviligierad som har så många underbara vänner! Jag skulle inte vilja vara utan en enda. 
Vad använder du för shampoo? Wella just nu, men måste köpa nytt för min hårbotten är skadad.
Vad är det finaste du fått? Min ring från Clara och en massa andra saker.
Hur gammal är du: 20 och lite till.
Tycker du om någon just nu: Min familj och mitt nyklippta hår.
Om fem månader: Jobbar jag förhoppningsvis på Gröna Lund och lever livet i sommar-Sverige :)
Du samlar på: foton och kärlek. Har även en samling servetter och registreringsnummer någonstans hos Anna, man samlade på så vettiga saker när man var liten...
Gröna eller röda äppeln: Röda! Och lite gula.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Hem. De brukar alltid komma med så bra tips.
Gillar du golf: Relevant? Nej. Och jag gillar bara minigolf.
Vilken tid gick du upp idag: Halv nio men vaknade vid halv åtta. 
Har du strumpor på dig nu: Ja, både strumpyxor och knästrumpor.
Är det okej att gråta: JA! Folk gråter alldeles för lite, det är jttebra att gråta.
När grät du senast: På bussen och hemma hos mormor och morfar när jag läste "Att ro utan åror" av Ulla-Carin Lindquist.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Gå in på asos.com och köpa kläder och resa till USA, jag skulle även ge en hel del till de som behöver och till min familj. 
Bär du glasögon eller linser: Inget av det. SKÖNT!
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej, men fina kläder tycker jag om!
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Mellan 10 och 11.
Vill du gifta dig: Ja, och jag vet precis hur min brudklänning ska se ut. Jag vill gå på bröllop väldigt snart också och vara finklädd :)
Vill du ha barn: Ja de är klart! Jag älskar barn! 
Solar du ofta: På sommaren ja, men inte annars. Fast jag vill vara brun jämt.
Är du bra på att laga mat: Korvstroganoff är jag kung på, och annars är jag väl helt okej. Om jag har mycket råvaror är jag nog också ganska bra. 
Hur vig är du: Jag kan nå mina tår när jag sitter ner, och även ha huvudet på knäna. Fast jag är inte så vig åt splitt- hållet.
Är du musikalisk? Jag kan läsa noter och spela tvärflöjt, jättelite piano och gitarr. Fast något speciellt musikaliskt öra vet jag väl knappast om jag har.  
Vad dricker du helst när du är törstig: Bubbelvatten.
Tror du på ett liv efter döden: Jag tror på nangiala, det skulle vara tråkigt annars!
Tycker du om sushi: Jag gillar avocado, det är nog allt.
Bor dina föräldrar tillsammans: Jajamensan :)
Har du tandläkarskräck: Jättemycket.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja...

Kärlek

1 kommentar:

Frida sa...

göttede MEEEEEERA KÖTTT!