söndag 7 mars 2010

så det kan gå

Igårkväll hade jag tre möjliga resor hem, idag har jag ingen.
Igår var det skjuts med Calle eller Johan, eller i värsta fall tåg. Idag är jag som sagt fast i Göteborg, fast jag får nog skylla mig själv till största delen. Johan och hans kompisar skulle åka såpass tidigt att jag bestämde mig för att skippa den skjutsen och hellre satsa på någon av de andra. Calles bil var dock full, men jag skulle få plats i nödfall. Jag valde att skippa och satsa på tåget istället. Nu visar det sig att alla tågen är fullbokade och de få som finns kostar skjortan och tar svinlång tid. Dessutom går de väldigt sällan. Så jag skippade tåget också. Är alltså kvar i Göteborg en kväll extra. Det känns faktiskt oerhört skönt och bra, samtidigt måste jag egentligen vara i Stockholm imorgon för att gå till skolan. Det verkar dock lösa sig till det bästa det med och jag möter upp med gruppen när jag kommer upp vid två. Jag kommer alltså upp till Sthlm imorgon efter att pappa ska skjutsa mig till Linköping och därifrån åker jag tåget till Sthlm. Som sagt, det löser sig alltid till sist, även om det inte är på det sättet som man först trodde.

KÄRLEK

1 kommentar:

Mirrhedjuret sa...

kom hem nu MANNEN!
brödet ska bakas , bara du kommer!
xx