söndag 14 mars 2010

"Vi såg Winnerbäck" "Woow, coolt!" "Men Julia, du var med, det var ju han jag sa" "Jahaa.."

Så veckans kändis vecka 10 är alltså Lars Winnerbäck, fast jag såg bara ryggen och om Pål inte hade sagt att det var han så hade jag antagligen inte märkt det.
Annars var det ju finalen i Melodifestivalen igår. Det var längesen jag har följt det så slaviskt som i år. Jag och Mirrhe blev något mobbade för detta igår, ändå samlades fler och fler ju närmare vinnaren vi kom. Och vinnaren blev Anna Bergendahl, det var knappast någon överraskning, men lite tråkigt. Här hemma var favoriten självklart Salem, även om det var lite oklart att Björn Gustavsson var med. Sen kunde vi ju inte annat än att älska våra män och partylåtar, Ola, Eric Saade och Darin. Det var tydligen Europas favoriter också, men svenska folket har uppenbarligen annat att säga. Peter Jöback och Timoteij var tydligen värda poäng...
Vi får se hur det går i eurovision sen, jag vet åtminstone två stycken som kommer sitta bänkade. Samma två kommer antagligen parta till Unstoppable och Manboy hela året.
Igårkväll fulräjvade vi i rökfyllda rum med dålig musik tills fötterna domnade på oss. Men roligt hade vi! Nu är det skola som gäller innan jag ska till Sjöstrandarna på middag ikväll och äta middag med mamma som äntligen har kommit hit.

KÄRLEK

Inga kommentarer: