lördag 10 september 2011

raise your hope

Sitter återigen på biblioteket och pluggar. Känner mig alltid lite duktigare när jag gör det. Sen har jag även lyckats hitta en relativt lättläst och rolig bok också. Fantstiskt! Med tanke på att en av e första sakerna jag stöter på är:

Skälen är många till att journalistyrket slår allt annat:
  • Du kan ringa vem som helst och fråga om vad som helst.
  • Du kan förändra världen.
  • Du blir sedd.
  • Du lär dig något nytt varje dag.
  • Du träffar nya människor varje dag.
  • Du får vara med och skriva historia.
  • Du är en del av demokratin.
  • Du gör att människor blir glada och informerade.
  • Du kan utvecklas och göra karriär, utan att behöva bli chef.
  • Du blir allmänbildad och kommer vinna i olika sorters sällskapsspel.
Vem kan säga emot detta? Känner mer och mer hur jag valt rätt jobb och hur jag kommer älska det.
Nu ska jag fortsätta skriva på min uppsats om vilka egenskaper som är viktiga hos en journalist. Det gäller att vara vetgirig, "den typen av reporter må vara den som oftast ställer pinsamma frågor, men de är också de som oftast hittar egna nyheter." Det citatet får mig att fortsätta ställa de där konstiga och korkade frågorna i klassrummet. Jag ska lyckas!

KÄRLEK

Inga kommentarer: