torsdag 1 september 2011

This has got to be the good life

STOCKHOLM!
Nu sitter jag här utanför porten i Stockholm och väntar på att Hedda ska komma hem från jobbet och släppa in mig, för det börjar bli lite kallt. Jag är i alla fall åter i Stockholm och det känns så skönt. Att äntligen vara tillbaka, även om det bara vart fem dagar så har jag saknat Staden med stort S något oerhört. Inser det inte förrän jag är här! Samtidigt var det inte lika lätt att lämna Kalmar som jag trodde, jag tycker faktiskt att det ska bli roligt att komma tillbaka. Men först peppar jag inför den bästa helgen på länge!
Nu blev jag insläppt av en snäll granne också, så jag slipper sitta ute och vänta med min alldeles för stora, men ack så tomma väska. Kommer vara betydligt tyngre på vägen ner om jag ska få med mig allt jag vill.

Började i alla fall dagen med att jag och Amanda gick en långpromenad runt de små holmarna i Kalmar, hur fint som helst. Vi hittade den ultimata f
rukostplatsen nere vid vattnet också, så nästa gång blir det att vi tar våra cyklar (min är tydligen hämtad och jättefin) med en frukostkorg på pakethållaren. Idag blev det dock frukost på innertaket istället, precis lika mysigt det.

Sedan bar det av till skolan för en föreläsning om journalistikens grunder. Jätteinstressant! Blir fortfarande lika förundrad varje gång jag inser att jag faktiskt ska PLUGGA journalistik. visst att det fortfarande är mycket att läsa och säkert en hel del tråkigt, men detta kommer varvas med fantastiskt intressant litteratur, praktik och framförallt produktion. Jag ska få göra radioprogram, skriva tidningar och vem vet, om jag och Petter får som vi vill blir det även ett eget På spåret innan de här tre åren är över.
Efter skolan hetsade jag i alla fall tillbaka till rummet och hämtade min väska innan det blev en massa timmars tågresande och nu är jag äntligen hemma i Stockholm igen. Imorgon blir det frukost med Lovisa innan jobbet, sedan ska jag praktisera som lagerlöpare, vara 5-kamsvärd och hinna hem för att träffa Clara som kommer hit på besök. Peppen är här och jag älskar livet! Önskar bara att min mage kunde ta vara på all lycka istället för att leta reda på stressen...

KÄRLEK

Inga kommentarer: