torsdag 11 december 2008

Det viktigaste i livet är att ha en vän


We are the dancing queens!

En dag ska vi göra en musikal och då ska jag, Frida och Dannie bara spåra och göra precis som i världens härligaste filmscen, Dancing queen-scenen i Mamma Mia. Ikväll har vi ätit middag och tittat på film för att mysa och för att Dannie fyllde år igår. Mamma mia såklart, och jag blir verkligen sugen på att göra en musikal när jag ser den, bara för att det verkar så sjukt roligt.
Det va jättelängesen jag träffade Dannie innan idag, iaf om man jämför med att vi träffades varje dag förut, men jag har vart sjuk och alla är så upptagna med diverse olika påhitt. Fast det gör inget för vi ses fortfarande massa och jag älskar att vara med Frida och Dannie för det är alltid så roligt, man skrattar aldrig så mycket som när man är med dem. DFJ is the shit!

Planerade även inför framtiden, då vi så småningom ska flytta hemifrån. Jag har insett att jag aldrig kommer kunna bo själv då jag har ett smärre problem med att vara ensam, det går inte. Jag måste alltid ha folk runt mig, så kommer antagligen bo i någon form av kollektiv när jag väl får ihop tillräckligt med pengar för att flytta.

Insåg när jag gick och hade tråkigt på jobbet idag att Johan kommer hem på måndag, åååh vad glad jag blev. Äntligen kommer han hem! Där va ytterligare en anledning till att jag aldrig kommer kunna flytta, om jag inte ens klarar att min familj flyttar hemifrån, hur ska jag själv då klara det. Menmen, nu kommer han som sagt hem igen och är hemma en månad innan lumpen! När jag insåg det gick jag runt och skrattade och log för mig själv hela resten av jobbdagen. Jag har inte träffat honom på 2½ månad vilket är jättelänge när man bott i samma hus i 12 år.

Och australiensarna lever! Blev så glad när jag fick mail nyss. Jag vet att de har vart på äventyr och inte haft internet, men de två veckorna man inte har hört något har känts som en evighet. Därför va det så roligt att höra att de har har det bra.

Orka att hela inlägget bara är svamel, men det gör inget för idag är jag glad!

Jag har världens bästa vänner, familj och pojkvän och då kan man vara glad, hur glad som helst!

Inga kommentarer: