lördag 6 december 2008

My head is spinning around, I don't know what to do

15.21, klockan är nu 20 över tre och jag sitter i sängen i pyamas. Alldeles för många dagar i rad har jag suttit här nu. Men som sagt orken är borta. Och nu är den inte bara borta på grund av huvudvärken som fortfarande vägrar att ge sig av. Jag känner mig extremt olustig, ingenting känns speciellt lockande. Plockar fram pepparkakasdegen ur kylen, men orkar inte baka. Sätter på tv:n, men orkar inte titta. Tar fram tråden för att laga hålet, men orkar inte sy. Går igenom tankarna om och om igen, diverse scenarion utspelar sig i hjärnan. Vissa får mig att skratta och vissa får mig att gråta. Är extremt skör nu, depressionen som utspelade sig för några veckor sedan känns just idag påträngande nära. Antar att det beror på tröttheten, trots att jag sov 12 timmar inatt och som sagt inte har gjort något förutom att ligga i sängen och på soffan idag. Att vara sjuk innebär just nu ett extremt stort sömnbehov.


Är omgiven av människor, ändå känner jag mig konstigt ensam. Det känns som att mitt sociala liv har gått upp i rök. Från att varje dag hitta på något efter jobbet och ständigt träffa människor, till att jag nu möjligtvis träffar någon på helgen. Alla har fullt upp med sitt och som sagt saknar jag ork. Ikväll är det meningen att vi ska äta på restaurang och sen kanske gå på jul på Liseberg. Jag är så sugen på att gå och som sagt äntligen träffa lite folk, samtidigt orkar jag inte med ljud. När jag knappt kan gå ut i köket utan att få panik för att folk pratar, musik är på och min hjärna snurrar runt i huvudet. Känns inte klockrent att sitta på en restaurang med massa röster överallt. Men det är Hannas hejdå middag och som sagt så måste jag träffa människor för att komma på rätsida i mitt liv igen, om inte annat så får jag väl ha öronproppar med mig eller något. Bara jag får sitta och titta på människorna som är mina vänner och som jag tycker så mycket om. Så kvällen är något att se fram emot. Bara några få timmar kvar! Timmar jag ska ägna åt undersökningar om hur man bäst blir pigg och huvudvärksfri!

Inga kommentarer: