tisdag 16 december 2008

I been caught in between all I wish for and all I need

Tisdag och ny vecka. En vecka som liknar de senaste veckorna skrämmande mycket. Samma jobb, samma sysslor, samma huvudvärk och framförallt samma obefintliga julkänsla. Har börjar panika över de oexisterande julklapparna. Varför föder man barn nära julafton? Jag har present åt både Johan och Clara nu, men blir det bra julklappar? icke! för de ska vara födelsedagspresenter. Men struntsamma, jag tycker ju egentligen att det är roligt att köpra julklappar och presenter. Roligare att ge än att få faktiskt. Men inte nu, för nu har jag ingen tid att köpa på vardagarna och ingen ork att trängas bland alla människor i stan på helgerna. Men det löser sig antagligen, precis som allt annat. Och så har jag insett att jag borde önska mig massa nödvändiga saker till aussiresan, men hur roligt är det på en skala. Hur skoj är det att få ryggsäck, sidenlakan och kniv när man kan få kläder, fotoramar och sånt man verkligen önskar sig. Jag vet att det är världens i-landsproblem och att det egentligen inte stör mig så mycket, men iaf.

I söndags byggde vi som sagt pepparkakshus, det blev Bullerbyn med alla husen och barnen. Supergosigt om jag får säga det själv, det kommer snart upp bilder också.
DUGA avslutning idag med tävling och Buzz-spelande. Lika gosigt som vanligt. Känns väldigt bra också att de enda frågorna jag kunde förutom musiken handlade om Hattifnattarna och Eddorna. Bra Julia!

Johan är hemma nu också! Den oerhörda lyckan som infann sig igår när han ryckte i dörren. Jag rusade ut och bara slängde mig i famnen på honom, Martin fick sig nog ett gott skratt. Och så fikade vi och det är så mysigt att han är hemma. Fast han pratar världens stockholmska så man bara skrattar hela tiden.

Har förövirgt sett de mest skrämmande bilderna idag! Jisses! Killarna har lagt upp bilder från aussi. Diverse nakenbilder. INTE okej! Men jag skrattade mest hela tiden ändå.
Nu ska jag sova så att det blir onsdag och torsdag och sen fredag för då kommer Linn hem!
Alla bara kommer hem nu, underbart!

3 kommentarer:

Anna Hermansson sa...

snart kommer dom :) då är det som det ska vara, eller hur?

Julia sa...

ja då är det PRECIS som det ska vara!

Anonym sa...

hallå i stugan..
Fin blogg jullebulle! Du är enna poetisk!
<333333333