lördag 20 december 2008

Sicka dagar!
Torsdagen va en dag att minnas, det fanns inget att göra på jobbet nästan, förutom för mig som fick sitta inne på kontoret hela dagen och skriva ut massa papper. Typ det roligaste man kan göra, fast mest är det roligt för att våra chefer är helt galna. Där har vi några som svamlar skallen av sig. Sen fick vi massa godiskorgar och eftersom jag satt inne på lagerkontoret kunde jag frossa massa. M-m-m! Sen går det massa sjuka på jobbet nu också, det va säkert 7 hemma när dagen började och sen gick MArtin och Adrian hem under dagen + att Emma klämde sönder sina fingrar på en vagn så att hon fick åka hem och nu är sjukskriven i en vecka. Inte riktigt klkt.
På kvällen fortsatte jag, Fritte och Dannie med våran nya tradition. Varje torsdag träffas vi här hemma och dricker chai-te och tittar på film. Torsdagens film den här veckan va Material girls med systrarna Duff. Jisses! Det manuset kan vara ett av de sämre. Överhuvudtaget va det nog en film precis så bra/dålig som man förväntat sig, men sköj är det ändå.

Igår på jobbet fick jag åka till vårat andra lager på Hisingen! Det är verkligen ett riktigt lagerlager, jag fick höjdskräck när jag tittade upp i taket för att det var så högt. Kände mig extremt omanlig också, vilket jag i och för sig alltid gör, men nu var det abra jag och en tjej till där och henne såg jag aldrig så jag va ensam tjej med massa killar. Och de som alltid jobbar där är verkligen äkta lagermän, ska hem till frugan och äter husmanskost hela dagarna i ända. Även om Joakim och Anders pratat om dem massa innan så fick jag mig ett gott skratt när jag kom dit. Och när Anders och Joakim började berätta om hur alla är och dra massa skämt kunde jag itne hålla mig, gick runt och skrattade mest hela tiden. Så det va sköj. Fast lagerarbetare är nog ändå inte mitt drömjobb.

Igårkväll va det julfest här hemma. 16:e året i rad. Vi är 4 familjer som har julfest hemma hos varandra varje år, och så är det knytis och sånt. Det är verkligen supergosigt, lika mycket jul som själva julafton nästan. Har inteträffat familjen Aas och Sanne sen i somras heller så därför va det ännu roligare.
Det dumma va bara att det va fest med jobbet samtidigt, fick sms både från Emma och Johanna som sa att det va jätteparty så det av lite tråkigt att jag inte kunde vara med. Funderade på att joina seanre, men det kändes lite sent att åka in klockan två med tanke på att min plan va att gå upp 9 imorse för att åka in till stan och fixa de sista klapparna. Nu sitter jag här vid datorn och klockan är 10 över 12 och jag är fortfarande inte iordninggjord. Planer är till för att brytas har jag hört. Men jag pratar med killarna på msn så det är en godkänd anledning tycker jag, det är första gången sen de åkte till aussi som jag gör det.
Ikväll ska jag hem till Linn också! Jag längtar jättemycket, pratade med henne snabbt i telefon igår och imorse och det va så himla rolgit att höra hennes röst igen och att äntligen få träffas.
Ska rusa och göra mig iordning nu så att jag äntligen kan få komma iväg till stan.

Inga kommentarer: