fredag 5 december 2008

rastlöshetens baksida

Vaknade imorse med samma gnagande huvudvärk som nu följt mig i mer än en vecka. Men då jag spenderat de senaste dagarna framför tv:n, datorn och sovandes i sängen och tröttnat något fruktansvärt tänkte jag att jag ändå kunde bege mig till jobbet, jag mådde ju ändå lite bättre. BIG mistake! Inte bra att jobba när man har ont i huvudet, men jag lyckades dock genomleva dagen. Den största räddningen var dock skjutsen hem, tack så jättemycket Calle med pappa. Hade aldrig orkat åka kollektivt. Gick DIREKT in på mitt rum och somnade. Sov halv 5 till halv 7 då Hedda väckte mig för att det va middag. Gott-gott-gott med fiskgryta, men va fortfarande svintrött så gick och la mig igen. Rastlös men utan ork att göra något. Orkade inte läsa en bok, titta på film, vara social, jag orkade inte ens lyssna på musik. Men efter att ha legat så i 40 minuter tog jag mitt täcke och min dator och gick upp och satte mig här framför tv:n och Idol. YES! Sicken fredagskväll! Men ska snart sova för imorgonkväll blir det pastahouse och jul på Liseberg, gosigos. Borde egentligen börja handla julklappar också, men då måste jag bli friskare, man måste trots allt orka gå i stan en hel dag och framförallt ha lite ork med tanke på att jag fortfarande inte vet vad jag ska köpa. Nu ska vi se vilka som gick till final. Over and out!
Jullebulle!

Inga kommentarer: