söndag 14 december 2008

P.S. I love you!

Lite sent egentligen, men måste skriva nu. Har precis kommit hem och är så full av kärlek, sorg och glädje. Har sett den gulligaste filmen på länge. PS I love you! Jag har iof läst boken, men aldrig sett filmen, sist när vi skulle göra det somnade jag på mattan. Men nu fick jag iaf se den och det är så söt och så sorglig. Jag gråter nästan aldrig till filmer, det händer jättesällan. Vet inte varför, det bara är så. Jag blir ofta jätteberörd och skulle lätt kunna börja gråta, men gör det aldrig. Fast till den här filmen, det gick inte att hålla emot, den är så hemskt sorglig samtidigt som man skrattar hela tiden för att den är så söt. Det går inte att beskriva, men de som har sett den förstår antagligen hur jag menar. Skulle kunna se den om och om igen bara för att se hur mycket man betyder för varandra.

Idag är det förövrigt lucia och lördag. Eftersom jag legat hemma de senaste två veckorna har inte en enda julklapp/födelsedagspresent inhandlats, börjar få lite smått panik för detta. Tänkte därför bege mig in till stan idag. Vaknade dock med huvudvärk, men eftersom att jag nu är så van vid det valde jag att strunta i det och åka in till stan ändå. Och jisses! Hela stan va ju full, det va iof ingen överraskning direkt, men usch va jobbigt det är att gå i affärer när man inte har någon aning om vad man letar efter, när det är jättemycket folk och köer överallt och när man bara vill åka hem och sova. Så köpte en present innan jag gav upp och satte mig på bussen hem. Va hemma i en timma och han lagom se Johan Olsson ta en världscupseger innan vi skulle hem till Alice med familj på middag. Har inte träffat henne på jättelänge så det va väldigt roligt. Sen åkte vi och tittade på Hanna som skulle ha luciatåg, det va superfint och jättejuligt. Äntligen infann sig lite julkänsla. Sen åkte allihopa med hem till Hanna och så tittade vi på filmen. En väldigt mysig luciakväll som ändå va lugn och gosig och väldigt familjig.
Imorgon ska jag och pappa köpa julgran och baka pepparkakshus, vi har dock itne bestämt hur det ska se ut än. Om jag får som jag vill ska vi bygga en hel stad. Överambitiöst, JA! Får väl se imorgon, eller ja det blir ju faktiskt idag. Nu är det dags att sova!

Peace out!

Inga kommentarer: