tisdag 9 december 2008

Robbie!




Precis när jag startar datorn för att skriva detta inlägg, ser jag att det står om Robbie på msnnyheterna, orkade dock inte kolla vad det stod.
Nåja, Robbie Williams! Det är den perioden nu, perioden då det är Robbie som ständigt strömmar ur högtalarna. Det är ofta så, olika perioder, olika artister eller låtar. Jag är sådan när jag lyssnar på musik, brukar blanda litegranna, men ofta blir det en och samma artist hela tiden i någon vecka. Verkligen hela tiden, det är som att jag verkligen behöver lyssna på den artisten då, som att det är just den som hjälper mig vidare och som hittar precis rätt förklaringar till all glädje och ibland även till sorgen. Samma skivor om och om igen tills jag tröttnat och då kommer nästa artist, helt självklart. Det brukar vara vissa som ständigt återkommer, Robbie är en av dem. Andra är till exempel, Håkan Hellström, Magnus Tingsek, Coldplay, Lisa Miskovsky, Josh Rouse och Kings of Leon. Jag blir liksom trollbunden för stunden.

Tänk att få vara artist, att stå på scen in för tusentals människor och veta att det älskar en för det man gör, för något som man faktiskt tycker är roligt. Att få nå ut till alla dessa människor och faktiskt göra dem berörda. Jag skulle inte vilja vara artist, och om jag ville vet jag inte om jag skulle kunna. Kunna stå ut med att det alltid är folk som vill veta allt om dig. Men ändå, den där kicken du borde få av att stå inför människor och trollbinda dem. Det är det som fått mina tankar idag.

Inga kommentarer: