fredag 17 december 2010

7 saker

Hmm, nu har jag fått någon sådandär kedjesak av Fritte. Man ska skriva 7 saker om sig själv och sedan få 7 andra att göra samma sak. Men jag har inte så många vänner så jag skriver om mig själv och sen får de som känner sig manade göra detsamma :)

1. Jag är en extremt social människa. Jag får nya vänner mest hela tiden och kan prata med vemsomhelst i princp. Det är bra när man jobbar, eller åker tåg eller har tråkigt. Då kan man börja prata med personen bredvid en, eller en trevlig tant. Vissa tycker dock att detta är lite obehagligt, men mest är det faktiskt bra. För man får så lätt vänner!

2. Tvåan hänger ihop med ettan. Om jag känner mig bekväm i en situation pratar jag gärna lite för mycket. Oftast pratar jag även om de konstigaste sakerna eller bara på. Vilket gör att folk slutar lyssna, jag är ganska van vid det och fortsätter ändå. Det är liksom en del av min charm.
Dock är jag även en väldigt bra lyssnare. Så när det gäller kan jag lätt vara tyst och lyssna på andra.

3. Jag älskar att dansa. Verkligen älskar. Jag har väldigt svårt att sitta stilla och det spritter ständigt i benen. Jag kan titta på dansvideos i timmar och bara inspireras. Jag kan koreografera egna danser eller bara springa/hoppa/snurra runt som en galning! Det är roligt!
Nästan lika mycket som jag gillar att dansa, tycker jag om att stå på scen. De kallar mig teaterapa på jobbet. Det kvittar egentligen vad det gäller, en dansuppvisning, en redovisning i skolan, en pjäs eller ett tal. Sålänge jag kan det jag gör så kvittar det. Att få bjuda på sig själv och göra något andra kan skratta åt eller imponeras av, det är sann lycka det!

4. Jag är en känslomänniska! Jag älskar att vara glad och skratta! Jag gillar även att gråta om jag är ledsen. Jag har mina supertoppar, men även mina dalar. Ibland mår jag bra och ibland mår jag lite sämre. När jag mår bra är jag glad mest hela tiden, men om jag mår lite sämre, då gråter jag gärna. Och när jag gråtit och lyssnat på lite musik, då brukar de där tårarna sakta men säkert bytas ut och ersättas av ett stort leende.
Något jag däremot inte tycker om att vara och därför nästan aldrig är, är att vara arg. Det ska väldigt mycket till innan jag blir arg. Fast när jag väl bli arg, då blir jag JÄTTEARG, i kanske fem minuter, för sedan får jag så dåligt samvete så då ber jag om ursäkt och slutar vara arg.

5. Jag lever av musik. Jag hatar när det är tyst och har alltid musik på. Det första jag gör när jag kommer hem är att sätta på datorn och spotify, om jag går eller åker någonstans är ipoden med. Jag måste ha musik! Och liksom Frida lyssnar jag på en låt på repeat i en vecka och sedan tröttnar jag, då blir det en ny låt.

6. Jag älskar människor! Min familj är det viktigaste jag har och sedan mina kompisar. Jag tycker även om att berätta för de som betyder något för mig att de gör det. Man ska aldrig vara sen att uppmuntra och ge komplimanger. Det mår alla bättre av!

7. Jag är en ganska kluven och virrig människa. Jag blir lätt rastlös och vet aldrig riktigt vad jag vill. Det är därför jag sedan studenten har flängt runt en hel del. Musikservice, aussi, västkusten, SU, grönan och nu Trysil. Jag är rädd för att fastna och tröttna. Jag kräver nya utmaningar och upplevelser. Jag bestämmer och fixar, sedan ändrar jag mig och gör om, sedan ändrar jag mig igen och reser iväg. Samtidigt är hemma det bästa jag vet. Mitt hem, min stad, min familj. Det jag känner och kan. Det som alltid finns och som är min trygga punkt. Jag vill bort, jag vill hem, jag vill utforska, jag vill känna trygghet, jag vet inte riktigt!

Så det var mina sju saker. Som sagt, jag är inte så bra på det där med att skicka vidare. Men ni kan läsa på Fridas blogg så kan ni lära er lite mer om henne. Det är förövrigt en väldigt fin blogg, så ni har inget att förlora på att gå dit och titta lite. Om någon känner att de vill skriva lite om sig själv, så gör det, jag läser gärna.

KÄRLEK

1 kommentar:

Emma sa...

Du är bra! Jag gillar dig!