söndag 31 januari 2010

9.30 en söndagmorgon

Vaknade för en halvtimme sen av mig själv, väldigt imponerande med tanke på att jag inte somnade förrän lite efter tre.
Igår var det iaf lördag och själva dagen spenderades hemma, förutom när jag gick till konsum och handlade smoothie-ingridienser till min sjukling som ligger på soffan. Jag höll på att dö en rastlöshetsdöd, men hade samtidigt varken ork eller lust att faktiskt hitta på något. Visste ju dessutom att kvällen skulle bli desto mer fullspäckad. Mötte Mats, Maria och deras två kompisar Jörgen och Anna vid Noodle House på söder för att äta en supergod middag innan vi begav oss till Hornstull och Strand för att se Tonbruket (M: Du bör nog lyssna på dem på MySpace innan Julia för det är väldigt annorlunda... J: Nejnej, konsert som konsert. Jag kommer!). Och visst var det annorlunda, instrumental jazzinfluerad musik som spårade ur totalt ibland, men överlag var det ändå väldigt bra. Tack så jättemycket M & M för en supermysig kväll! På väg hem hörde dock Johan av sig och sa att de var några kompisar hemma hos honom och att jag borde titta förbi och eftersom det ändå är så nära tänkte jag att "Varför inte?". Så spenderade ungefär en halvtimme där innan vi gick till något superknökat ställe vid Rådhuset och sen vidare till något biljardställe. Det var roligt, en helspäckad men samtidigt lugn kväll.
Nu ska jag snart åka och hämta Fanny i Huvudsta och sen ska vi spendera en heldag på stan och spana i diverse olika affärer. Det ska bli mysigt och roligt! Jag ska även försöka hinna med att åka ut till mormor och morfar för att hämta lite papper, äta middag med Anna, plugga, vara nervös inför morgondagen och ta hand om Mirrhe. Vet inte riktigt vem jag försöker lura när jag tar på mig så mycket saker, men det går om man vill!
KÄRLEK

Inga kommentarer: