måndag 25 januari 2010

"Okej 1, 2, 3! Wow nytt rekord! 2710 kilo"

Är tillbaka i Stockholm igen nu. Det var lite jobbigt att lämna Gbg idag. Varför skulle jag liksom? Vad är bättre i Sthlm än Götet egentligen? Inget som jag direkt kan komma på. Jag tror dock att det beror på att kursen inte riktigt startat än, att jag har känt mig lite nervös inför vad som ska komma och för att jag inte har några vänner på min kurs. Det kändes inte så motiverande helt enkelt. Jag hade dessutom haft en riktigt mysig helg hemma med brunch hos Bea, bowling med hela gänget, myskväll med Kim, myskväll med Anna och Ida, nostalgitittande på gamla kort och en riktigt mysig dag med Anna igen. Sen att det känns lika jobbigt att lämna familjen varje gång gör inte saken bättre. Det som var bra idag dock var att jag skulle få åka med Calle och två jobbarkompisar till honom upp i en bil, gratis! Och det var inte vilken bil som helst, det var Bilen med stort B. Killarna blev som små pojkar när de såg den och tryckte på alla knappar som gick att trycka på. Det fanns kyl, dvd, en kamera som visade hur det såg ut bakom bilen när man backade, en sak runt bilen (som ett trappsteg så att man skulle kunna komma upp lättare) och så gott om plats att man till och med hade kunnat sätta sig bakom pappa frivilligt. Man kunde sträcka på benen och luta bak sätet samtidigt som man tittade på Ocean's thirteen på skärmen som fälldes ner från taket. Till och med jag var grymt imponerad. Dessutom lyckades den slå nytt rekord i antal kilon också.
När jag därför släpade mig in genom dörren till lägenheten kändes allt lättare, att Mirrhe dessutom hade lagat mat tills imorgon gjorde inte saken sämre. Vi har nu uppdaterat varandra om helgen och jag är så glad att hon, Johan och Martin är här.
Så även om det fortfarande inte känns helt 100 så finns det iaf hopp igen. Det blir nog bra!
Jag saknar er därhemma och älskar er! Vi ses snart igen!

KÄRLEK

Inga kommentarer: