tisdag 5 januari 2010

somewhere else

19 minus, det är som att flytta till Sälen igen. Fast lite större. I'm back i staden med stort S och det är kallt!
Har haft viss otur de senaste dagarna med böcker som ska lånas och köpas, för självklart måste jag skjuta upp allt till sista sekunden. Men nu ska det nog lösa sig.
Tåget upp var som vanligt försenat men "bara" 40 minuter. Jag hann till och med köpa ett nytt busskort innan jag skulle ta pendeln ut hit till mormor och morfar där jag ska spendera den närmsta veckan eftersom Sjöstrandarna bor i min lägenhet.
Det var med väldigt blandade känslor och mycket packning som jag lämnade götet idag, Mest för att jag har spenderat de senaste 2½ veckorna där och verkligen levt livet, men även för att jag inte riktigt vet när jag kommer hem igen nästa gång, fast om jag känner mig själv så lär det inte dröja mer än en månad. Samtidigt är det roligt att komma hit igen, massa kusiner, ny kurs om två veckor och Stockholm. Blev till och med riktigt vänligt bemött det första jag gjorde när jag kom hit. Snubben jag köpte mitt busskort av var väldigt trevlig och förklarade allt om SL:s hemsida och hur jag bäst ska köpa nästa kort, efetrsom jag beklagade mig över hur dyrt det var, "om du börjar planera nu för vad du ska göra till hösten, kan du köpa ditt kort i mitten av juli och då även få en förlustgaranti." Det trodda jag att i och för sig att man fick automatiskt, men tydligen inte. Får kolla upp det imorgon, då ska vi även fira morfar som fyller 81!

Nu är det snart dags att sova, mycket att göra imorgon!
Jag saknar och älskar er alla!
KÄRLEK

1 kommentar:

Mirrhedjuret sa...

jullangullan! känner att ett riktigt updating-talk är på G asså. saknar dig järnet frugan min.

xoxoxo
KÄRLEK