måndag 25 oktober 2010

känner mig som en främling

Ny dag, nya äventyr. Idag har jag alltså vart nere i Trysil och fixat med skattekort, måste dock vänta med kontonummer tills jag fått kortet och det dröjer cirka två veckor. Spännande att försöka ta sig fram och fixa sådant man aldrig gjort innan. Var även och handlade lite mat och försöker lära mig de norska mataffärerna. Tyckte att jag lyckades komma undan ganska billigt, men möttes av en stor första sida framme vid kassan där rubriken löd: "Halva priset i Sverige, handla på andra sidan gränsen och spara hundralappar", hahaha, det går bra nu!
Tog mig cirka 15 minuter att gå dit ner och 20 minuter tillbaka upp igen. Så har lyckats fördriva en del tid. Det börjar även röra sig mer och mer i lägenheterna runt mig nu och två tv-gubbar var här och bytte någon box nyss. Snart ska jag göra pasta- & tonfisksallad, börjar bli lite hungrig nämligen. Och sätta på mig ett par tofflor för idag är det minsann ännu kallare. Fortsätter med uppdateringar imorgon, för då ska jag till jobbet. Spännande! Jag vill ha lite uppdateringar hemifrån också, har jag missat något än? Hur gick högskoleprovet?

KÄRLEK

4 kommentarer:

Emma sa...

Inget missat i Strömstad, endast Harry Pottan för tillfället!

Julia sa...

åå HP är ju det bästa som finns :)

Anna Hermansson sa...

Vilka söta uppdateringar om tofflor osv. Jag gjorde tonfiskgegga igår till mig och Calle! Tror seriöst inte jag gjort det sen Aussie! Det är ju sååå gott. Det ska jag äta till lunch idag <3 Kan man smsa dig eller har du norsk mobil? Kram

Julia sa...

hahaha, något ska man uppdatera in :) ååh, gott! jag och mirrhe gjorde det någon gång i våras, men det blev ingen större succé så ska nog prova att göra om snart. jag har min svenska telefon så smsa på du, vet inte hur mycket jag kommer svara dock ...